Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '09

 
Kategori
Şiir
 

Anne yarısı

Anne yarısı
 

ANNE YARISI

Onu doğuda görev yaptığım, ilk yıllarda tanımıştım.

Anne yarısı onun adı, ismi bende saklı kalsın

Her zaman zeki bir kadın olduğunu gösteren

Parlak gözleri, kafesteki bülbül gibi

Buğulu bakıyordu ve gülümseyerek

Ama gülümserken ağlıyordu içine

Onun kadar kitap okuyan, yorumlar yapan

Tanımadım ben hiçbir zaman

Anne yarısı zeki bir kız olarak liseye devam ederken

Büyük bir aşkla kan davalı oldukları

Bir ailenin oğluyla evlenip, 3 çocuk sahibi olmuş

Ablası acı bir şekilde ailece kaza geçirirler

İki aşığın arasına ölüm girmiş

Çocuklardan biri ve ablası can verir o kazada

Eniştesinin ailesi çok mutludur

Bitmiştir istemedikleri evlilik

Enişte büyük aşkını kaybetmenin acısı ile

Hayata küser ve aile onu bir kızla nişanlarlar.

Bu arada enişte acı içinde bizim anne yarısının evine

Gelip kayınvalidesi ile dertleşirler hergün...

Enişte acılı nişanlısını istemiyor, ama iki çocuk anasız

Bizim anne yarısının annesi bir fikir atar ortaya

O anda karar verilir, anne yarısıdır o...

Okumayacak, eniştesi ile evlenecek, yiğenlerine annelik yapacaktır

Hemde ablasını da istememiş, kan davalı aileye gelin olacaktır.

Söz hakkı yok, yaşama hakkı bitmiştir o gün

Artık o anne yarısı, anneleri olmuştur

Hala ablasını büyük bir aşkla seven , hayata küsen

Eniştesinin eşi, kendini hiç bir zaman istemeyen ailenin gelini

Anne yarısını tanıdıktan sonra, samimiyet artınca dinledim hikayesini

Dayak yiyiyor, dışarı çıkıp herkesle arkadaşlık yapamıyordu

Edebiyat öğretmeni olan ev arkadaşımla kitaplar sayesinde

Tanışmış ve iyi arkadaş olmuştuk

Yaşamıyorlardı, evlerinde her zaman hüzün kokuyordu

Tanıdığımda on bir yıllık evli idi !

Birlikte bir gün bir eğlenceye gittik,

Anne yarısı ve eşi ilk defa eğlendiler,

Öyle dedi ''eşim ilk kez güldü mutlu oldu sizinle''

Yinede kendinden önce eşinin yüzünün gülmesini

Önemsiyordu bizim anne yarısı

Mutluydu o gün, yiğenlerine annelik yapmış

Harika gençler yetiştirmiş, eşide artık yaşamaya başlamış

Gülümsemişlerdi o gün...

Anne yarısı seni hiç unutmadım

Bir yerlerde mutlusunuzdur

Gülümseyerek hayatı içinizde dolu dolu yaşıyorsunuzdur

Öyle olduğuna inanmak istediğimden , hayal ettiğimden

Arayıp sormadım , merak ettim ama sormadım

Ben senin gibi anne yarısı tanımadım...

 
Toplam blog
: 47
: 705
Kayıt tarihi
: 18.05.09
 
 

1968 İskenderun doğumluyum. 1988 yılında Hatay Eğitim Yüksek okulu Sınıf Öğretmenliği, 2002 Anadolu ..