Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

11 Mayıs '08

 
Kategori
Anneler Günü
 

ANNELER GÜNÜ! Yine boza alıp içer miyiz anne?

ANNELER GÜNÜ! Yine boza alıp içer miyiz anne?
 

Yine boza alıp içer miyiz anne?

Ben geldim anne... Büyük kızın ağlıyorum ama bu defa sevinçten... Hep gelmeyi planlamıştım ardınızdan bir türlü nasip olmadı düşlerimde erteledi beni... Yaşarken büyürken sizde çok üzülmüştünüz hırpalanmıştınız değil mi? Şimdi çok isterdim biraz daha top oynamak ve bisiklete binmek kırlarda uçurtmamın kuyruğuyla koşmak yuvarlanmak çimenlerde...

Öksüz yetim olsan da doyurmuyor insanlar sen de babam da bunu çok iyi bilirsiniz... Başkaları başımı neden okşasınlar ki anne? Zaten sokaklardaki köşeler ve trafik ışıkları, annelerinin babalarının zoruyla dilendirilen çocuklarla dolu... Bu yüzden haklı olarak kimse inanmıyor bizim gibi kimsesiz ve sahipsiz bütün çocuklara nasıl merhamet etsinler ki anne? Artık benimde kalbim dayanmıyor... Aç olsam da üzülmeyin... Beni sakın merak etmeyin anne...

Domates, biber, patlıcan zaten hormonluymuş... Kanser yapıyor diyorlar, içmeyin bilmediğiniz suları diye tembihliyor uzmanlar... Ara sıra pişirdiğin yemeklerin kokusunu duyuyorum... Bu yüzden, her öğün doyuyorum... Okuyup öğreniyorum, tembihlerinizi sıkı sıkıya aklımda tutuyorum babama da söyle üzülmesin anne...

Her şey mikrop saçıyormuş deyip ekliyor spiker... Sakın alıp yemeyin pastırma sosis sucuk... Yazık değil mi anne onlara at eşekte candır yazık... Senin ağzıma sürdüğün toz biberde sahteymiş, kırmızı rengiyse kiremittenmiş anne... Dikkatli olun diye bir, bir uyarıyor yetkili, sakın ha yemeyin kanserojen madde var...

Dün gazetede okudum gökyüzünde mi hava damı anlamam adı her neyse işte, topla oynarken çocuklar delivermişler ozonu... Bilim adamı yazmış, uyarmış bizi bu yüzden... Solumayın havayı, sakın çıkmayın güneşe sonra kanser olur cildiniz... Anne çok uzaklarda bir orman varmış, Amazon’lar mı neymiş? Ağaçları kuşları hiç bilmediğim yerleri, bilmediğim amcalar nasıl da yok edermiş... Bilseydim yapmayın demez miydim ki anne? Öğretmenim anlattı, temiz hava, bol gıda nefes alamazsak ya sonra?

Düşümdüm de annecim dünya evimiz değil mi? Biz canlılar paylaşmıyor muyuz evreni? Hem neden hayvanlar deodorant kullanmıyor? Neden ortak olmadılar onlarda ozonu delmemize? Bu hayvanlar çok hayvan... Hem kokuyor hem de yardım etmiyorlar, şimdi ne olacak halimiz anne? Gökyüzünde ki bulutlar şimdi birer, birer kaçar mı yoksa o delikten? Peki bulutlar olmazsa nasıl yağmur yağacak?

Beni hiç merak etmeyin artık üşümüyorum anne... Başımı uzatıp bakıyorum penceremizden sokak lambasının altında kar taneleri uçuşuyor seyrederdik ya hani kardeşlerimle birlikte... Görünüyor ne hoş ne güzel, kelebekler gibi hem de... Sende görüyor musun annecim şu köşeyi dönen bozacı amca değil mi? '' BOZAAAAA BOZAAAAAA '' '' Yine boza alıp içer miyiz anne? '' Yarın Milliyet gazetesi yazacak o sokak lambasının altında üşümüş kıvrılmış cansız bedeniyle bir çocuk cesedi bulundu... Sakın, sakın siz okumayın anne! Sahi çocuklar sokak lambalarının altında mı dünyaya geliyorlardı yoksa leylekler mi getiriyordu onları dünyaya? Biliyorum! Arkadaşlarım beni artık oyunlarına alamayacaklar ama ne yapayım ki seni ve babamı kardeşlerimi öyle çok özledim ki anne.... Şimdi hiç mi hiç korkmuyorum yokluğunuza öyle bir tutundum ki dualarımı da sımsıkı sarıldım... Şimdi ışığınıza doğru koşuyorum huzurunuza doğuyorum anne...

Değer verip okuduğunuz için teşekkür ederim efendim...

Bütün kadınların ''anneler günü'' kutlu olsun..

''Melekler yüreğinden öpsün anne''

Sabiha Rana

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..