Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '12

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Anneler öyledir...

Anneler öyledir...
 

Kızımla parktaydık. O, ağaç dalıyla, süs havuzunda balık tutmaca oynarken, ben de bankta oturmuş onu seyrediyordum. Sonradan, anneanne olduğunu öğrendiğim, altmış yaşlarında bir kadın, kırk yaşlarında kızı ve torunuyla parkta geziyordu. Hemen hemen her çiçeğin, her ağacın önünde fotoğraf çektiriyorlardı. Güzel bir çiçek öbeği önünde anneanne ve anne dönüşümlü olarak çocuğu yanlarına alıyor ve “Hadi gülümse...” diyorlardı. Bize doğru yaklaştılar; süs havuzu güzel bir fon olacaktı şüphesiz... Anneanne de pek memnun görünmüyordu ama en acı gülümseme çocuğun yüzündeydi... Kadını tanımıştım. Kızıma döndüm “Bak, şu kadın da çocuğuyla fotoğraf çektiriyor.” dedim. Biraz baktıktan sonra: “Anneler öyledir; fotoğraf çekmek için çocukları zorlar.” dedi. “Tanıdın mı?” diye sordum. Biraz daha bakınca tanıdı. “Ana sınıfı öğretmenim!...” Yüzündeki ifadeyi görmeliydiniz. Şaşırmış, şok olmuştu. Onun da yemek yediğini, su içtiğini ve anne olabileceğini öğrenmişti ama böyle bir şey yapabileceği hiç aklına gelmemişti. Demek ki... bu her tarafı sarmıştı, mücadelenin bir anlamı yoktu. Yenilmiş bir ifadesi vardı. Bana mı öyle geldi bilmem ama sonraki bir hafta ne zaman fotoğraf makinesini çıkarıp “gülümse” desem, hiç itiraz etmeden, gözlerinde o ifadeyle gülümsedi. E anneler öyleydi... öyleydik...

Evet! İtiraf ediyorum: Ben de öyleyim! Çocuğumun doğal, mutlu hallerine, yapay bir çomak sokuyorum. Doğadaki bir güzelliğe veya müzede bir sanat eserine durup bakarken ben ona sırtını çevirttirip objektife baktırıyorum. Arkadaşlarıyla, kendilerine göre bir dünya kurup, oyun oynarken, “Hadi bakalım... gülümseyin!” deyiveriyorum...

"Çocuklarınızın doğallıklarını öldürmeyin!" demişti kardeşim geçen yıllar içinde birkaç kez. Ne demek istediğini evet şimdi daha iyi anlıyorum ve bu bağımlılıktan kurtulmaya çalışıyorum...

 
Toplam blog
: 5
: 476
Kayıt tarihi
: 27.06.12
 
 

Çok yakın bir geçmişte kutladığım doğum günümle 39 yaşımı bitirip 40'ımdan gün aldığımı resmen il..