Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Annelerimize şiirler

Annelerimize şiirler
 

Anneler Gününde tüm annelerimize bir demet çiçek


Ana deyince biraz durmak ve düşünmek lazım. İnsanın hayatında ananın büyük rolü ve hizmetleri vardır. Hayatımız boyunca borçlu olduğumuz varlıklar vardır. Bu varlıklardan biri de sevgi dolu, şefkat dolu anadır. Kuşkusuz bu varlıkların arasında baş tacı edilen yegâne varlık annedir. Şair Niğdeli Hüseyin Nail Kubali nedenli yerinde ve güzel söylemiş:

"Ana başa taç imiş

Her derde ilaç imiş

Bir evlat pir olsa da

Anaya  muhtaç imiş"...

Hüseyin Nail Kubalı bunu söylerken, oysa çoğu zaman bu dörtlüğün Yunus Emre’ye ait olduğunu söyleyenler de az değildir. İtiraf etmek lazımdır ki ben de bunun Yunus Emre’ye ait olduğunu bir yerde söylemiştim. Ancak sonradan araştırıp öğrendim ki bu şiirin Niğdeli şair Hüseyin Nail Kubalı’ya  ( 1901- 1981 ) ait olduğunu öğrendim.  

Anne kucağı, sağlık ve mutluluğumuzun en güvenli ocağıdır. Dünyaya ilk olarak gözümüzü annemizin kucağında buluruz. Annemizin ak, pak sütüyle besleniriz. Bizi besleyip büyüten annemizdir. Tüm kişiliğimizle annelerimize muhtacız. Analar… Annelerimiz ve kimi zaman can yoldaşımızdır. Dostumuz, arkadaşımız annelerimizdir. Şehidin anası vardır, mahkûmun annesi vardır. Şair Yavuz Bülent Bakiler mahkûmun annesi için şunları yazıyor:

“Mahkûmun anası susar, konuşmaz

Suçu kendisinde sanır.

Kaçar insanlardan, aydınlıklardan

Duvarlara bile baksa utanır”.

Anne sevgisi her şeyin üstündedir. Hiçbir varlık ana gibi değildir. Anneler fedakârlığın yegâne sembolüdür. Annelerin fedakârlığını kelimelerle anlatamayız. Şiirimizde anne sevgisinin işlendiği yüzlerce örnekler vardır. Yüzlerce şairimiz anneler için şiirler yazmışlardır. Bu şiirlerin bir kısmı türkü ve şarkı halinde bestelenmiştir. Asker şairlerimizden Enver Tunçalp Anne Sevgi” adlı şiirinde muhabbetin tümü Allan sevgisi dedikten sonra sevginin çeşitlerini anlatarak sürdürür şiirini. Yine ünlü şair Ali Ulvi Elöve ise anne ve çocuk arasındaki sevgi ve şefkat bağlarını şöylece anlatmaya çalışır:

” Hastalansan göz yummayıp ki ağlar

Başucunda sana bakan ya kimdir?

Annen yavrum onda öyle yürek var

Ki razıdır senin için can verir”.

Bütün anneler mübarek bir varlıktır, şehidin annesinin toplum yaşantımızda ayrı bir yeri vardır. Şehit annesi daha bir mübarektir.  Onun için şehit annesi mübarek bir annedir. Eli her zaman öpülmeye layıktır.

Şiirimizde annelerimiz için yüzlerce şiir yazılmıştır. Bunlarla ilgili birçok seçki ve güldeste ve Antoloji hazırlanmıştır.  Şimdi annelerimiz için şiir yazan şairlerimizden birer dörtlük örnekler sunmak istiyor ve bu değerli şairlerimizi bu sabah tatlı uykularından uyandırmak istiyorum:

Siyah gecelerde sen günışığı

Yola düşsem, kanadımsın, kolumsun

Gözlerinde ilkbahar sıcaklığı

Biricik anamsın, Anadolu’msun.

Feyzi HALICI

Ağlarsan yalnızca sen ağlarsın

Yanarsan gönülden yanan sen

Bütün belalara siper olan

Dualarınla kurtaran sen!...

Şinasi ÖZDENOĞLU

Doğurdu beni Sivas ilinde

Sivrilan Köyünde tarla yolunda

Azığı sırtında orak elinde

Taşlı tarlalarda avuttu anam.

Âşık VEYSEL ŞATIROĞLU

Uyu yavrum uyudukça büyürsün

Uyanınca güzel günler görürsün

Şimdi yat ki sonra koşar yürürsün

Yurda neş’e vereceksin ninni

Yurt bahçedir, sen çiçeksin ninni.

Hasan Ali YÜCEL

En tatlı hatırası en sevimli çağımın

Yüzünde gölgesi var gül yüzlü bayrağımın

Anavatan diyorlar adına toprağımın

Sen vatandaşlaştırırsın bastığın yeri

Halide Nusret ZORLUTUNA

Sen bir küçük bebektin

Kimdi süt veren sana?

Hastaydın, ölecektin

Kim kanat gerdi sana?

Nazım HİKMET

Benimde bir annem olsa annemin

Beşiğini seve seve sallardım

Gülse güller açılırdı içimde

Ve ağlasa inci inci ağlardım.

Arif Nihat ASYA

Ak saçlı başını alıp eline

Kara hülyalara dal anneciğim

O titrek kalbini bahtın yeline

Bir ince tüy gibi sal anneciğim.

Necip Fazıl KISAKÜRÜK

Sıcacık göğsüne başımı koymak

Sesini dinlemek ne güzel anne

Beyaz ellerinden örgünü bırak

Bana masal söyle, haydi gel anne.

Yaşar Nabi NAYIR

Fakat zamanla dostlar unuturlar

Sevgiliyi bir başkası avutur

İstemem o dehşet gün gelip çatsın

Bana kimseler anam kadar yanmaz.

Cahit Sıtkı TARANCI

Korku yorum anneciğim nerde ellerin

Bu gecelerden ki kalbe aşina

Havalarda büyük misafirlikler dolaşıyor

Korkuyorum değerken karanlığın hayatına.

Fazıl Hüsnü DAĞLARCA

Ahir zaman ömrümde ışığı gördüm

Gaz lambasını kırdım

Çıraları ormana geri gönderdim

Dünya varmış meğerse!...

Bu ışık tüm evlere

Tüm köylere girse

Türkiye'nin oğulları

Analarına hep ışık, ışık götürse.

M. Kemal  YILMAZ

Anneciğim,

Yüzün ne kadar güzel?

Kıyamıyorum bakmaya…

Anneciğim

Ellerin ne kadar güzel?

Uyutur beni okşaya okşaya…

Coşkun ERTEPINAR

Benim anam hep ağlardı

Ekmek kırıntıları atardı

Karda seken serçelere

Ve ağlardı

Ezanı duyardı

Ve ağlardı

Çiçekleri sulardı

Ve ağlardı…

A.Kadir ( MERİÇBOYU )

Vatan,

Sadece toprak değildir anacığım

Sadece bayrak

Bir yün çorapta da bulabilir vatanını

Gönülden seviyorsa yurdunu insan

Ben üşümem artık anacığım

Ben üşümem.

Halim YAĞCIOĞLU

Ellerin çentik çentikti

Yüzün sürülmüş tarla

İki büklümdün hep kırlarda

Hiç kurumadı sırtının teri

Başında bissürü horanta

- Hey kuraklık kıtlık yılları,

Kaç yerde çarptı yüreğin

Ateşten gömlek giydin

Yaşam  boyunca…

 Mehmet BAŞARAN

Pınarlar, ırmaklar sütün

Bizi emzirdin, büyüttün

Herkes sana muhtaç bütün

Güzel dünya, güzel ana

Halil KARABULUT

Uzak yerlerdeyim

Uzak yerlerde

Ne bir tanıdık yüz

Ne de halden anlayan var anacığım

Bu gurbet ellerde

Gözümde tutuyor şimdi

Bağlar , bahçeler

Deli gençliğimin geçtiği

Harman yerinde

Kızlar  artık gelmiyor anacığım

Köydeki gibi.

Ünal Şöhret  DİRLİK

Analar analar şefkat dolusun

Barışta yağmur, savaşta dolusun

Kimsede bulunmaz sendeki sevgi

Benim gözlerimde Anadolu’sun

Abdülkadir GÜLER

Kaynak: 

Anne Şiileri Güldeste Serisi / Dr. Hasan Ali Kasır

Denge yayınları Ocak 2001- İstanbul

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..