Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '20

 
Kategori
Anneler Günü
 

Annem İçin

Anne demek benim için anlatılamaz bir kavram. En yakın arkadaşım, kendimden bile daha çok güveneceğim kişi annemdir. Başkasının laf etmesine tahammül edemem. Paylaşamam onu hiç kimseyle... Küçükken ‘ne kadar seviyorsun bakalım anneni?’ dediklerinde kollarımı açabildiğim kadar açardım. Şimdi, tarifini bulamıyorum.

Küçük yaşta yere düşüp dizimiz yaralandığında 'anne’ diye ağlarız. Evde aradığımızı bulamadığımız da “anneee!” diye çoğu zaman sesleniriz. En çok anne sevgisine ihtiyaç duyarız bence. Yani ben hep en çok anne sevgisine ihtiyaç duymuşumdur. Üniversitemin ikinci senesin de, kışın Ocak aylarında bir hastalığa yakalanmıştım. Ateşim vardı ve tir tir titriyordum. Anneme o kadar ihtiyacım vardı ki... Derler ya öpeyim de geçsin, o an annem öpse geçecekti sanki. Sevgi dolu elleri saçlarım da gezerdi belki, beni rahatlatırdı. Annem olsa yanımda rahatça kıvranıp nazlanabilirdim. Yakın arkadaşım hep yanımdaydı. Ateşim düşsün diye bezler koydu, hastaneye götürdü beni sağ olsun. Ama yine de eksik gibiydim işte. En kötü anım da en iyi anım da her anım da annem vardı. Onun yanımda olmayışı büyük eksiklikti.

Anne olmak hem kolay değildir hem de mükemmel değildir. Hiçbirimizin mükemmel olmadığı gibi... Anne olmak insan olmaktır, karşılıksız sevmektir, koşulsuz yardıma koşmaktır, yavrusunu sınırsız düşünmektir. Sen düşünmeden düşünür seni. “Kızımın kıyafetini ütüleyim yarın okula giderken giysin. Oğlum ders çalışıyor odasına girip rahatsız etmeyeyim. Hastalandım, ya çocuklarıma bulaşırsa? İlerde kendi ayaklarının üstünde durmalı benim çocuğum... “ Küçük yaşta baskıyla büyüyen  anneler bazen çocuklarına aynı baskıyı uygular, kendi annelerinden gördüğü öğretileri devam ettirir. Bazı anneler ise gördüğü baskıları, yanlış öğretileri büyüyünce çocuklarına uygulamayacağı için kendine söz verir. Anneler, çocuklarınızla olan ilişkilerinize bir bakın, tekrar tekrar bakın. Bir şeyler yanlış gittiğinde farklı bir gözle bakmaya çalışın. Erkenden farkına varmalısınız. Çünkü ‘ağaç yaş iken eğiliyor'. Şimdi vermediğiniz değeri ilerde bulmanızın imkanı yok. Şimdi onunla konuşmazsanız ilerde ben neden iletişim kuramıyorum diyeceksiniz. Onu anlamaya çalışmazsanız ilerde gelip sorunlarını size anlatmayacaklar. Arkadaşına gidecekler, sevgilisine gidecekler... Ama onlar bir anne gibi anlamayacak hatta yanlış tercih bile yaptırabileceklerdir. Doğru tercihler yaptıramazlar demiyorum ama anne gibi anlamayacaklar ve en önemlisi anne sevgisini bulamayacaklardır.

Doğruyu bulmak için yanlış yapacaklar. Onlardan her zaman doğruyu yapmasını bekleyemezsiniz. Bu durumlarda hiç karşınıza alıp çocuklarınızla iletişim kuruyor musunuz? Veyahut çocuklarınızın gelişimi için hiç karşınıza alıp onunla bir bebekmiş gibi değil de bir yetişkinmiş gibi sohbet ettiğiniz oluyor mu? “Sen bilmezsin karışma! Sen yapamazsın dur bir! Elin oğlu çalışıp nerelere geldi sen hala bir baltaya sap olamadın! Komşunun kızı pilav yapıyor sen bir yumurta kırmayı bile beceremiyorsun!” gibi söylemlerde bulunmak yerine hiç çocuğunuzun yaşının farkına vardınız mı? Gücünün bu kadarına yettiğini göremiyor musunuz? Beklentide olduğunuz şeyin ona ne sorumluluklar yüklediğinin farkında mısınız? Onları cesaretlendirmek, özgüven aşılamak ailenin, en çokta annelerimizin elindedir. İstediklerini yapmaları için şans vermelisiniz. Her yaptıklarını değerli görmelisiniz. Konuştukların da, sohbete katıldıkların da ciddiyetle dinlemelisiniz. Bu şekilde bir çocuk kendini sevecektir. Adım atmak için cesaretini kendin de bulacaktır. Onları özgür bırakmalı yanlış yapmalarına izin vermeliyiz. Olaylarla baş etmeyi ve çözüm bulmayı öğrenmelidirler.

Bugün anneler günü, bugünü duyurmayı çok doğru bulmuyorum. Bugün için yapılan reklamları doğru bulmuyorum. Çünkü hayatını kaybetmiş anneleri düşünmeden edemiyorum. Bugünü bazılarımız sosyal medyalarda paylaşırken, bazılarımız paylaşımları izlerken içi hüzün doluyor. Birkaçımız gülüp eğlenirken, birkaçımız odasında veya annesinin mezarının başında ağlıyor. O yüzden bugünü hediyeyle, belki kendi elinizle yaptığınız sevgi dolu bir pastayla kutlarken annesini kaybetmiş arkadaşlarımızı düşünerek paylaşımlar yapılması dileğiyle. Annelerimiz çok kıymetli, onların sevgisine her zaman ihtiyacımız var. Öncelikle bu dünyadan göçüp gitmiş annelere rahmet diliyorum. Sonra da annemin ve bütün annelerin anneler gününü kutluyorum.

Annecim iyi ki varsın, iyi ki benim annemsin! Seni çok seviyorum.

 
Toplam blog
: 12
: 167
Kayıt tarihi
: 03.05.20
 
 

, ..