Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '07

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anneme Mektup !

Anneme Mektup !
 

Bu yazıyı sana adadım annem. Sensizliğinde, çekilmeyen bir günün anlam ve önemi üzerine bir şeyler karalamak
için oturduğumda, bilgisayarımın başına, sana dair bir şeyler yazmak istedim. Biliyorum sen bunu okuyamayacaksın, bilemeyeceksin, okunduğunu da göremeyeceksin ama olsun senin yerine duygularımı paylaştığım insanlar okuyacak.

Bu yazı sana annem. Sana yazdım ya bu yazıyı, ellerim titreyerek, gözlerim dolarak ve ağlayarak. Hiçbir abartma yok sözlerimde, eğer duyuyor, işitiyorsan gittiğin yerlerde. Yalnızca, sevgimi değil, sensizliğe alışamadığımı da bilmeni isterim.Alışamadım ya, alışmak ta istemiyorum hani !.. Zor geliyor ölüm, zor geliyor sensizlik !.. Tüm dünya herkes annesinin “anneler gününü” kutlayacakken, senin gününü kutlayamamak, ellerini öpememek, hep birlikte gülüp eğlenememek zor geliyor. Zor geliyor, her akşam eve geldiğimde oturduğun koltukta seni görememek. Zor geliyor, yaptığın yemekleri bulamamak. Zor geliyor, bayramlarda sabah erkenden güzelce giyinip, bayram gezmesine gitmek. Ne yaparsın? Alıştırmışım kendimi bir kere !.

Her bayram sabahı, ilk önce anamın elini öpmeye kendimi. Ne yaparsın alıştırmışsın bir kere, seni böyle sevmeye..
Yarın Pazar, herkes anasına koşup gidecek, hediyeler verecek, ellerini öpecek. Ben sana hediye alamadım annem, ama kabul edersen eğer, bir iki damla gözyaşı ve bir kuru dua okurum ardından. Ha bir de, hani o çok sevdiğin türkü vardı ya, onu da çalarım senin için, hepsi bu !.. Türkü dedim de, bir ara soluklandım ara verdim yazmaya. O çok sevdiğin türküyü bir kez daha dinledim. Hatta, tekrar tekrar çalmaya başladığında devam ediyorum şimdi yazmaya !.. Ellerim titreyerek ve boğazıma bir şeyler takılarak !.. Ama kararlıyım, yazılacak bu yazı !.. Ne de güzel söylüyor Neşet Ertaş “Zahidem” diye diye..

Kızgınım sana !.. Kızgınım erken gitmene !.. Kızgınım ya, elinden bir şey gelmediğinin de farkındayım. Elimden bir şey gelmediğinin de !.. Ama keşke biraz daha kalsaydın bizimle be annem. Biraz daha kalıp, her sabah sesini duyup, hayır duanı alsaydım. Kalsaydın da, yarın elini öpmeye gelseydim. Ama olmazdı değil mi? Olmadı da ! Olamadı !

Kızgınım kendime aslında biliyor musun? Seni senle daha fazla yaşayamadığım için !.. Kızgınım, çünkü değerini şimdi daha iyi anlıyorum. Kızgınım çünkü, yokluğunda o ev çekilmiyor ! Kızgınım çünkü, bayram bile bayram değil sen yokken !. Hele ki yarın hiç gelsin istemiyorum. Ama zamanı durdurmak mümkün olsaydı, seni göndermezdim zaten, öyle değil mi ?

Sen yoksun ya artık !. Her gün arayıp, "terliklerini giydin mi " demeyi bile çok özledim. Senin özlemin hiç bir şeye benzemiyormuş, bunu anladım. Evet, zamanı durduramıyoruz ve kayıplarımızı geri getiremiyoruz. Çocuk değilim artık !. Yakıştıramıyorum ağlamayı kendime, her resmine baktığımda. Merak etme, şimdi geçer. Zaten sürekli gözü sulu biri değilim bilirsin. Melankoliyim bugün ya, ondandır !.. Hani görürsen eğer oralardan üzülme. Geçer birazdan bu halim. Yalnızca, sıkılganım biraz. Hepsi bu !.

Sen gittiğin yerde, artık acı çekmiyorsun, sevdiklerini de gördün mü oralarda !.. Biz senin sevgini ve nurunu her zaman hissediyoruz içimizde, gözün arkada kalmasın. Hepimiz iyiyiz ve seni her geçen gün biraz daha seviyor, biraz daha anlıyoruz. Ve daha bir arar olduk.. Meğer seni ne kadar seviyormuşuz.. Keşke zamanında bunları söyleyebilseydim. Ne bileyim, insanın annesi her zaman yanında olacakmış gibi gelmişti o zamanlar !: Yanılmışım.. Affet! Hatta, sağlığında ve aramızdayken, seni üzdüysem ya da kırdıysam milyarlarca özür gönlümden. Sen yalnızca bir kere affet. Resmin masamda !.. Seni unutmamak için !.. Sana baktıkça kalanların ve yanımdakilerin kıymetini daha iyi bilmek için !.. Ve hep seninle beraber olabilmek için !..

Artık bitirmem gerekiyor bu yazıyı !.. Seni özledim, hasretin ilk günkü gibi !. İyi senin gibi bir annem olmuş. Ne mutlu bana !. Yarın da burada olmayacaksın ya ! Anneler günün kutlu olsun !.. Anneler gününde bu şiir senin için, sana hediyem olsun:

Anne Sevdası

Anne, bahar geliyor uyansana
Çık altın eşikte bekle beni,
En güzel tılsımları buldum sana
Koklayabilmek için nefesini.

Yeni açmış şu erik hatırlatır
Bana ağaçları çok sevdiğimi,
Sevginle mi ıslanmış şu sonsuz kır,
O kara bırakmışsın gözlerini.

Gül güzel annem benim, benim rüyam
İçimden çiçekli bir yol var sana,
Senin yerine biraz ben uyusam
Anne bahar geliyor uyansana.

Ve gittiğin yerde mutlu ol ki, seni çok seven bir oğul bıraktın buralarda !.. Yine bildiğin gibi !.. Senin verdiğin edep ve terbiyeyle !.. Sensiz olsa da, hep seninle !...

Oğlun..


( şiir Ceyhun Atuf KANSU'dan alınmıştır )
../..

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..