Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '15

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
269
 

Annemi beklerdim

Annemi beklerdim
 

İnternet


İlk okula gidiyordum. Çok istersen olur demişler di bana. İnandım… 
Bir yokuşun başına bir öğleden sonra oturup, gece yarılarına kadar, köşe başından çıkıvermesini beklerdim annemin. Binlerce kez, yüze kadar sayardım içimden. Şimdi işte, bu defa çıkacak o köşeden diye, kendimi defalarca kandırırdım. İlk umut oyunumu o zaman öğrendim. Her akşam o yokuşun başında gözlerimi köşeye dikip saya, saya ben annemi beklerdim. Her köşeden çıkan kişi beni heyecanlandırsa da, sonra tekrar saymaya başlardım. Gelen geçen saçlarımı okşardı benim. Ben annemi beklerdim. En kötüsü soğuktan donmuş ellerim, ayaklarım ve ıslak yanaklarımla yapayalnız eve dönerdim. 

Koca adam oldum yeğenimi kreşten almaya gittim, ağlaya, ağlaya eve döndüm. O kadar yalnız gördüm… Yeğeni mi, kendimi mi bilemedim. Ben kreşten çocuk alamam hala. Belki bu yüzdendir her çocuğa koşup sarılmam. Belki bu yüzdendir kreşteki o çocukları görünce ağlamam kim bilir?
Kadın özgürlüğü, ekonomiye katkısı, kendi ayaklarının üstünde durması falan filan. Tamam… Fakat en ihtiyacı olduğu zamanlarda annesiz büyüyen çocuklar ne olacak? Onlara kim soruyor ki? Bir aslan, bir kedi bile çocukları kendi ayakları üzerinde duruncaya kadar bir an ayrılmıyor yavrusundan. Daha ilk okulda küçücük çocukları tembel çalışkan kurdeleleriyle eziyorlar. Sanki bütün öğretmenler çalışkan. Daha mı? Neler neler... Ya bütün bunlar normal, ya da ben bu dünyadan değilim.

Çok sonraları Can Yücel’in bir sözünü okudum bir yerlerde. “Sevdiğin kadar sevilirsin.” Öyle doğru geldi ki bana bu söz. Öyle inandım ki. Çok sevdim ben. Oysa öyle değilmiş hayat. Çok kanıyormuş insan. O en büyük ustaların bile çok yalanı varmış. Kitaplar, şarkılar, insanlar, şiirler bir yalana inandırabilirmiş insanı.

Belki bu yüzden ben kendime düşünme zamanları ayırırım yıllardır. Çok şey öğretti düşünmek bana. Ama unutmayı öğretemiyor işte.
Merve Ballı Acar, Cemile Torun bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çok duygulandım okurken. Bakın şuan bizim buralarda sizin şarkınız çalıyor. "kendimi avuturum sen düşünme beni gül sevgilim" sözleri. Ne güzel bir yüreğiniz var sizin, ne derin, ne hassas. Tebessümler yüzünüzden hiç eksik olmasın, selamlar

Merve Ballı Acar 
 01.03.2016 9:22
Cevap :
Çokm tşk.ler MErve kızım. Hatırlanmak güzelmiş. Bu vesile ile sana mutlu sağlıkla, huzurlu bir yaşam dilerim. Gülümseme yüzünden eksik olmasın. Sevgiyle dolsun için. Sevgiyle kal  07.03.2016 11:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 268
Toplam yorum
: 1541
Toplam mesaj
: 12
Ort. okunma sayısı
: 574
Kayıt tarihi
: 16.05.08
 
 

Güzel sanatlar fakültesi Müzik bölümüne gitmeme rağmen, fakülte sonunda yıllardır yaptığım turizm..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster