Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '10

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Annemi istiyorum

Annemi istiyorum
 

www.annemiistiyorum.com


Bugün bana prematüre bebekler anne sütü ve ilgisine zamanında doğan bir bebekten daha fazla muhtaç, bunda hemfikir miyiz diye sordular.  

Evet dedim. 

Ama zamanında doğan bir bebekle erken doğan bebeğin annesi aynı zamanda işe dönmek zorunda bunu biliyor muydun dediler.  

Evet biliyorum dedim. 

Biz bunu değiştirmek istiyoruz. Bizi destekler misin dediler. 

Tamam dedim. 

Benim ricam yazıyı okuduktan sonra www.annemiistiyorum.com sitesine bir gidip bakmanız. 

Bu iş için çabalayan arkadaşları, erken doğan bebekleri ve onların annelerini desteklemeniz. 

Haydi Milliyet Blog, biz de yardım edelim.  

Bebekler annemi istiyorum diye ağlamasın. 

 

 

 

Türkiye’de çalışan anne oranı yüzde 45’lere ulaştı. Ülkemizde tüp bebek, aşılama ve benzeri yöntemler sayesinde dünyaya gelen ikiz ve üçüz bebek sayısında eski dönemlere nazaran on (10) kat artış var. İkizlerin yüzde 25'i, üçüzlerin yüzde 45'i yoğun bakım tedavisine gereksinim duyuyor. İkiz gebeliklerde erken doğum riski yüzde 75, üçüzlerde yüzde 90. Buna ek olarak, Türkiye’de her yıl 1 milyon 387 bin canlı doğum yaşanıyor ve bunların yaklaşık yüzde 10'u erken doğum ile sonuçlanıyor. Türkiye’de her yıl 130 binin üstünde erken doğum gerçekleşiyor. 

İş kanununa göre; Anne, doğumdan önce 8 hafta ve doğumdan sonra 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylıklı izin alabiliyor. 

Erken doğan bebekler anne ilgisine, sütüne ve tenine zamanında doğan bir bebeğe göre daha fazla ihtiyaç duyar. Fakat prematüre bebek doğar doğmaz annesiyle geçireceği zamanın büyük bölümünü kuvözde geçirmek zorunda kalır. 

Çok kısa bir zaman sonra da anneleri işe geri döner. 

Bu şuan ki sistem. 

Biz diyoruz ki;  

Erken doğan bebeklerin annelerinin doğum izni daha uzun olmalı. Prematüre bebeklerin zamanında doğan bebekler gibi büyüyebilmeleri için annelerinin sütüne ve şefkatine çok ihtiyaçları var. Annelere, prematüre bebeklerine bakmaları için şans tanınmalı. 

Erken doğan bebekler annesiz kalmamalı! 

Siz de prematüre bebeklere yardım etmek istiyorsanız kampanyamızı destekleyin. 

 

Pınar Reyhan ve 

Yeni ANNE ve Yeni HAMİLE ekibi 

www.annemiistiyorum.com 

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..