Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

14 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Annemin ağladığı günler

Annemin ağladığı günler
 

Annemiz Hatice'nin ağladığı bazı zamanları hatırlıyorum.

Babamla bir gece kavga etmiş, ağlayarak bir sokak öte de ki amcamlara gitmişti. Amcam da annemin kız kardeşi ile evliydi!

Ben küçüktüm, Hayat Mecmuası'nın (Hayat Dergisi) sayfalarını karıştırır ve ağlardı. Babamın da onunla birlikte çok üzüldüğünü bilirim. Kıyacaklardı güzelim insana, asacaklardı... Sonradan ögrendik ki 27 Mayıs 1960 ihtilali olmuş, Başbakan Adnan Menderes Yassi Ada da yargılanmış ve idam edilmişti. Ben Hayat Mecmuası'nda ki resimlerin altındaki büyük yazıları okuyabiliyordum:

IDAM...

Yedi yasindayim.

Anamin derdi simdi de geride kalanlarlaydi. Berrin Hanim cocuklarla nasil yapacakti?

Biraz daha buyumustuk. Bu sefer de Kenedi diye bir genc adam icin goz yasi doktu. Cok gencti. Cocuklari yetim buyuyeceklerdi. Ya Jeki? Genc yasta dul kalmisti... Sonradan ogrendik. ABD Baskani John F. Kennedy Kasim 1963 te oldurulmus.

Ben on yaslarindayim.

Evimiz de nedense Basbakan Adnan Menderes, Baskan John F. Kennedy, Sah Riza Pehlevi'nin yasamlari hep gundeme gelmistir. Evlerinde (arka bahce dahil) ustu kapali bir tuvaleti bile olmayan bizler; Sahlar, Baskanlar, Basbakanlari konusup, onlar icin, onlarin cocuklarinin gelecegi icin uzulup durduk...

Uzuntulerimiz bitmedi.

Sah Pehlevi'nin kizi Leyla Ingiltere de Intihar etti. Baskan Kennedy nin oglu John ucak kazasinda oldu. Basbakan Menderes in oglu yeniden Milletvekili secilemedi!...

Bizim (Anamizdan yadigar) dertlerimiz biter mi?...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..