Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Annemin peynirli poğaçası

Annemin peynirli poğaçası
 

Annemin Peynirli Poğaçası...

Çocukluğumun en güzel anılarından biri , annemin peynirli poğaçasıdır... O mis gibi kokusu... Kuzine fırınından çıkmış ve nar gibi kızarmış....

Geçen gün oturuyorum... Dalmışım... Zaman tünelinde, geçmişe ufak bir yolculuk yaparken, aniden frene bastım.... Yolculuğum mola vermişti, bir durakta... Hem de, mis kokulu bir durakta... Duramadım, yerimden fırlayıverdim... Anında, mutfakta, tezgahın başında buldum kendimi. Ellerim ve beynim hızla hareket ediyordu...

Hemen, cam bir kaseyi çıkardım tezgahın üzerine. Bir su bardağı sütü ısıttım .( ılıktan biraz sıcak, içinde şeker eriyecek kadar ) Kaseye sütü boşalttım. İçine bir yemek kaşığı toz şekeri de kattım. Eriyene kadar karıştırdım. Sonra, bir yemek kaşığı toz kuru mayayı da kattım. ( isteyen yaş maya da kullanabilir) Maya , süt, şeker karışımını mayalanana kadar bekledim. ( yaklaşık beş dakika) . Sonra, bir yumurtanın beyazını içine, sarısı yüzüne sürülmek üzere ayırdım. Bir su bardağına yakın sıvı yağ ve alabildiği kadar un koyarak, yumuşak bir hamur yaptım. Mayalanmaya bıraktım..( yaklaşık 15-20 dak.) Ayrı bir yerde, peynirli iç hazırladım. Mayalanmış hamurdan, küçük parçalar koparıp, içine peynirli harçtan koyup kapattım. Yağlanmış tepsiye dizip, üzerine yumurta sarısı sürdüm. Önceden ısıtılmış fırında, 170 derecede, üzerleri kızarana dek pişirdim...Nar gibi kızarınca, fırından çıkarıp, çayla birlikte afiyetle yiyebilirsiniz...

Yarasın...

Not: Hamur yoğurulurken, katı olursa, ılık süt ilave edebilirsiniz. Bu poğaçaya hiç su katılmayacak. Süt ile yoğurulacak...

 
Toplam blog
: 180
: 771
Kayıt tarihi
: 14.08.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim... Amasya memleketim... Anneyim... ..