Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

06 Mayıs '15

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Antakya Hatay...

Antakya Hatay...
 

ANTAKYA / HATAY…

Bendeniz Antakya’nın damatlarındanım, eşim “Antakyalı”

Antakyalılar damatlarını çok sever çok önem veririler. İyi bakarlar, baş tacı ederler.

Allah var ya bu konuda haklarını hiç ödeyemem…

***

Yazıma konu paylaştığım resim değerli dostum Mehmet Tanrıverdi tarafından çekilmiş bir resimdir.

İşinin erbabı Antakya’ nın saygın kişilerindendir…

Geçenlerde bir dostumun cenazesine katılmak için iki saatliğine Antakya’ya gidip dönmüştüm. Aynı tabela benim de dikkatimi çekmişti, ama anlam verememiştim…

***

Tabelada HATAY büyük harflerle yazılmış, nüfusu ise 493.000 olarak görülüyor…

Bu tabelanın her yanı “yanlış” saçma sapan…

Kim astı hangi amaçla oraya koydu bilmiyorum ama hadi ben Adanalıyım ilgilenmedim, o yoldan her gün binlerce Antakyalı İskenderunlu geçiyor, hiç mi dikkatlerini çekmemiş acaba?

***

Çekmemiş olmalı ki bugüne kadar o tabela değiştirilmedi…

Aynen duruyor…

***

Şimdi sizlere Hatay ilimiz hakkında tabelaya inat kısacık bilgiler vereceğim…

Hatay ilinin nüfusu yaklaşık 1.519.836 dır…(2014 itibariyle)

Hatay ilinin ana merkezi Antakya’dır ve nüfusu 2014 itibariyle; 354.768 dir…

Son alınan meclis kararı gereği de Hatay “Büyükşehir Belediyeleri” arasındaki haklı yerini almıştır…

***

Şimdi gelelim Hatay tabelasına; ucube desem bazı dostlarım alınır belki ama inanın bunu başka türlü anlatmak mümkün değildir.

Tabelada HATAY nüfus; 493.000 rakım;85 olarak bir kayıt var…

Bilmeyenler için sadece bir tabeladır,

Ama bilenler tanıyanlar ve sevenler için bu tabelada ne anlatılmak istendiği tam bir muammadır.

Çünkü HATAY yazarak Hatay ilinin tamamı kast ediliyorsa nüfusu 493000 değil 1.519.836 kişidir.

Hayır, Hatay yazısı ile ANTAKYA kastediliyorsa Antakya’nın nüfusu 354.786 kişidir…

***  

Hatay diye bir tabela asılamaz, zira Hatay tüm il ve ilçeleri kapsamaktadır. Otoyollarda örneğin sadece “Hatay İl Sınırı” kaydı konulmaktadır.

Bendeniz Adana da yaşıyorum ne otoban üzerinde ne de eski yol üzerinde bugüne kadar Adana’nın tüm nüfusunu içerir bir tabelaya rastlamadım…

***  

Hayır, bilmediğimiz bir şey varsa anlayalım; örneğin Kentlerin tüm nüfusunu içerir tabelalar sınır girişlerine asılmaya başlanmışsa Hatay’ın nüfusu yanlış yazılmış ve o tabelanın asıldığı yer; Antakya girişinde değil Gaziantep İskenderun yol ayırımında olmalıydı…

Yani anlayacağınız neresinden bakarsanız bakın; yamuk işler bunlar, yamuk…

***

Her şeyin farkına varan yeri geldi mi mangalda kül bırakmayan Hatay halkı özellikle de Antakyalı bunun farkına nasıl varamaz gerçekten çok merak ettim…

Benim bildiğim Antakyalı değil nüfusunun yanlış yazılmasına bir harf değişikliğine bile tahammül edemezdi…

Hadi deyin bakalım Hataylı Antakyalı dostlar ne oldu size; siz de mi çarklara kaptırdınız kendinizi nereden geldiğiniz kim olduğunuz mu unuttunuz…

***

Bir lafım da Antakya Büyükşehir Belediye Başkanına; umarım bu yanlışlık için bir gerekçeniz vardır, yok farkında değilseniz ya da hala umursamıyorsanız benden çekeceğiniz var…

Antakya ve İskenderun Arsuz benim için çok önemli yerlerdir, hayatımda önemli yer tutan tüm dostlarım buradadır…

Onlara ve bizlere bunu yapamazsınız; aklınızı başınıza devşirin…

***

Ve Antakyalı dostlarım ne oldu sizlere, uyanın yahu uyanın artık, kaldırın şu üzerinize serpilen ölü toprağını, sahip çıkın kentinize ilçenize, kişiliğinize, kimliğinize…

Sizler için yanıldığımı düşünmek istemiyorum… 

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 05.05.2015 00.25

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..