Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Antalya'da Altın Portakal Film Festivali mi Vardı, Hülya Avşar Şov mu Vardı?

Antalya'da Altın Portakal Film Festivali mi Vardı, Hülya Avşar Şov mu Vardı?
 

  • Harbi harbi bir şeyi itiraf ediyorum…
  • Altın Portakal Film Festivali Jüri Heyeti kim veya kimler tarafından tespit edilip, seçiliyor?
  • Bu soruyu sormak şahsım adına komik olsa da, vallahi de billahi de ben jüri heyetinin kimler tarafından, hangi kriterler baz alınarak seçildiği hususunda bir bilgiye sahip değilim.
  • Ne olur kızmayın bana… “Sende yaşadığın şehrin film festivalinin detayları hakkında hiçbir şey bilmiyorsun” diye eleştiri yapmayın.
  • Kader utansın işte… Var mı daha ötesi?
  • Yahu şu memlekette yıllardır film festivali olur… Sözüm ona uluslararası mıdır, neyimdir? Son beş yıldır bir tane festival filmi izleyemedim ya… Yanarım da ona yanarım.
  • Pardon…
  • Antalya’da film festivali falan mı yapılıyor?
  • Bu soru hiç fena kaçmadı hani.
  • Bu sene hangi film festival birincisi oldu? Hangi artiz en iyi oyuncu seçildi? Sinema derneklerinin kavgası gürültüsü var mıydı? Kimler kimlere laf sokuşturmakla meşgul oldu?
  • Bilmiyorum… İster inanın ister inanmayın… Bilmiyorum kardeşim, daha ötesi yok.
  • Ama itiraf ediyorum, film festivaliyle ilgili bildiğim tek bir şey var, o da Hülya Avşar’ın jüri başkanı olduğu.
  • Gerisini geçin kardeşim… Hülya Avşar’ın jüri başkanı olduğu bir festivalde, filmden ve festivalden hariç, sadece Hülya Avşar konuşulur ki, ben gibi bir film fukarası bile bakın, Hülya Avşar’ın jüri başkanı olduğunu biliyor da, festival hakkında başka hiç bir şeyi bilmiyor.
  •  
  • Mevzuuya gelirsek…
  • Film festivali falan olduğunu unuttuğumuz geçtiğimiz haftanın Cumartesi öğleden sonrasında, AKM önünde fink atmaktayım… Bir de ne görsem… Kırmızı halılar üzerinde cicili bicili hanımlar ve beyler…
  • İşte o anda anladım ki, Antalya’da film festivali var…
  • Aaaaa… Oda ne? Birden karşımızda İlyas Salman ve etrafında onlarca insan… “Ne oluyor?” demeye kalmadan, branda kaplı bir yere girdiler… Sonradan öğrendik ki, o branda kaplı kapalı mekânda film sohbeti yapılacakmış?
  • Filmin galasımıymış, neyimmiş…
  • Tabii bizler bilmiyoruz böyle şeyleri.
  • İşte o anda öğrendim ben Antalya’da film festivali olduğunu… Arada tabelalarda falanda görürdüm de, nedendir bilmem, zihnimin ücra köşelerine yerleşmiş olacak ki, dikkatlerime fazla nail olup da gündemi mi işgal etmemiş.
  •  
  • Neyse, yani demem o ki değerli ve de çok sevgili blog sakinleri, biz film festivalinden pek bir haberdar olamadık, lakin güzel olan bir şey varsa oda, festival bahanesiyle, kral yolunda kurulan çarşı…
  • Yöresel lezzetler üzerine kültürleniyoruz.
  • Bu yıl ki kral yolunda favorim, zeytinyağlı kalıp sabunlardı. Bir dolu kalıp sabun aldım. Harbiden güzel kokuyorlar. Harbi harbi sabun kokuyorlar. Öyle koftiden kokulardan değiller.
  • Nede olsa buda bir kültür. Kültürlenmek sadece film izlemekle olmuyor.
  • Kral yolunda yöresel üretimlerin neler neler olduğunu öğrendik… Yurdumun dört bir yanında neler üretiliyormuş da haberimiz olmuyormuş doğru dürüst…
  • Bursa bıçaklarında, Osmanlı kalıp sabunlarına… Ayvalık zeytinleri ve zeytinyağlarından, buldan bezlerine… İpekli kumaşlardan, Erzurum’un cağ kebabına… Manisa’nın mesir macunundan, Antep baklavalarına…
  •  
  • Anladım ki dostlar, ben filmlerden kopmuşum… İçimden gelmiyor film seyretmek.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..