Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '09

 
Kategori
Antalya
 

Antalya'da bir zamanlar kaldırım kitapçıları vardı

Antalya'da bir zamanlar kaldırım kitapçıları vardı
 

Antalya’ya ilk geldiğim yıllardı.
Zaman zaman Kalekapısı denen ve kentin merkezi olan ana mekanlarda dolaşırdım ve bu aktiviteden hayli keyif alırdım.
Yaklaşık on iki yıl kadar önce Cumhuriyet Meydanı’nın Kalekapısı’na doğru olan kısmında küçük bir park vardı.
Park caddeye cepheden bakardı.
(Bu park halen var)
Çeşitli ağaçların olduğu bu küçük ve şirin parkın üzerinde birkaç tane oturmak için bank konmuştu, hemen parkın uzunlamasına olan meydanında ise kitapçıların sergileri bulunurdu.
Yani kaldırım kitapçıları.
Parkın içerisinde sergiledikleri kitapları satma çabası içerisinde olan bu kitapçılar Antalya’nın çok güzel bir yönünü insanlara sunardı ve ben bu kitapçılara sık sık uğrayıp kitapları gezmekten müthiş keyif alırdım.
Yorulunca da bankın birisine oturup, dinlenirdim.

Birkaç yıl sonra Cumhuriyet Meydanı’nda bulunan Tophane Çay Bahçesi’nin tam karşısına küçük dükkanlar yaptılar ve bu dükkanları kitapçılara kiraladılar ve ben hiçbir zaman burayı kiralayan kitapçılara girmedim.
Şimdi ne durumda olduğu hususunda da bir bilgim yok, çünkü uzun zamandan beri Cumhuriyet Meydanı’nda dolaşmadım.
Uzun zamandan kastım, belki bir sekiz yıl olmuştur.
Bu kitapçıların pek ilgi gördüğünü de söyleyemem.
Ben ilgi göstermedim bu duruma çünkü, pek sempatik bir fiziki görünümü yoktu.

Evet!
Antalya’da eskiden var olan böyle bir renklilik ve kültür hayatı, nedenini anlayamadığımız bir şekilde silinip gitti ve gelen hiçbir Belediye Başkanı da bu durum hakkında bir adım atmadı.
Bütün yetkililer bu durumu görmezden geldi veya ilgisini çekmedi.
Şimdi ise Belediye Başkanı değişti.
Umarım bir eğitimci ve bilim adamı olan çiçeği burnunda Belediye Başkanı Sayın Akaydın Antalya’nın eksik kalan bu yönüne parmak basar ve kentin muhtelif yerlerini kaldırım kitapçılarına tahsis eder.
Antalya gibi bir kentin böyle bir aktiviteye ve böyle bir renkliliğe şiddetle ihtiyacı vardır.
Ve böyle bir renklilik çok fazla maliyet gerektirmeyen, basit bir kararla derhal hayata geçebilecek kültürel bir aktivitedir.
Bu işe gönüllü birçok insanın olduğu da malum.
Valilik binasının çevresinde bir çok sahaf var ve bu sahaflar mutlaka böyle bir karar alınırsa kendilerine gösterilecek kentin işlek ama boş mekanlarında kitap standları açabilirler.
Kaldı ki bu durum Antalya’ya gelen birçok Avrupalı ve Rus turistin de dikkatini çekmektedir.
Zaman zaman kent merkezinde neden bu tip bir aktivitenin olmadığını dile getiriyorlar.

Benim ki hem bir istek, hem de bir hatırlatma.
Sanırım zor olmasa gerek.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..