Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
 

Antalya'da piyano vaar!

Antalya'da piyano vaar!
 

O ne demek diyeceksiniz. Her yer de var piyano ama bu sefer ki özel!!
7 kere yapıldı Antalya Piyano Festivali. Gelecek seneye de 8.si olacak inşallah. Ben gidemiyorum. Hep işimiz oluyor. Ama yakın takipçisiyim. Çünkü Antalya Piyano Festivalinin sanat yönetmeni Fazıl Say ve düzenleyen de kadim dostum : )) Kadir Dursun.

Katılımcı sanatçıları incelerken hayli şaşırdım. Neden diye sorarsanız, hepsi Türk. Ve hepsi piyanist. Hiçbirini tanımıyordum ta ki teker teker hayatlarını okuyana kadar. Neler varmış Türkiye'de be! Yemin ediyorum. Bir anda gurur duydum. Tamam her zaman Türk olmakla gurur duyuyorum ama hiç bu yüzden kendimle gurur duymamıştım. Yani klasik müzik yönünden. Sadece Fazıl Say, İdil Biret yokmuş bizim piyanistlerimizden. Belki benim cahilliğim. Kısa zamandır alakadarım klasik müzikle. Mesela ikizler var. Güher-Süher Pekinel kardeşler gibi birde Ferhan-Ferzan Önder var. Duo piyanoda baya birincilikleri var hafife alınacak gibi değil. Videolarını izledim resmen uçuyorlar çalarken. Burda yaşamıyorlar, Viyana'dalar. Zaten çoğu piyanist eğitim sürecinde ya Almanya'ya, ya Fransa'ya gidip orada da kalmış. Burada yaşamalarını isterdim ne de olsa Türkler yani.

Ama bir konu beni feci rahatsız etmekte. Çoğunun sitesi Türkçe değil. Bu beni üzüyor gerçekten. İngilizcem o kadar kötü değil ama muhteşem olduğunu da söyleyemem. Ikına sıkına çözebiliyorum sitede yazanları. Ama Fransızca olarak düşünüp, Almanca olarak düşünüp, İngilizce olarak düşünüp, sitelerini hazırladıktan sonra Türkçe bir tane daha hazırlamak çok mu zorlarına gitmiş. Eğer üşeniyorlarsa bana versinler hayır için yapayım yani sorun değil. Zaten Fazıl Say sitesini de tek bu nedenden yaptım ben. Fazıl Say'ı tanımaya çalıştığım zamanlar çok zorlanmıştım. Çünkü sitede ki biyografisi Almanca, Fransızca ve İngilizce olarak hazırlanmıştı. Tamam ondan sonra başka yerlerde buldum Türkçe biyografisini ama ne bileyim ben resmi sitesinde görmek isterdim Türkçe'yi. Olsun biz kapattık açığı işte : D
Ben festivaldeki piyanistlerden bahsediyordum, gene kaçtı ipin ucu. Mesela dikkatimi çeken bir başka piyanist de Toros Can. Hiç duymamıştım bugüne kadar. Adam genç değil. Yaşı var. Bir o kadar da başarısı var. Okurken hayret ettim. Ne kadar çok harika çocuğumuz varmış bizim. Hepsini teker teker dinlemek isterdim. İnşallah dinlerim birgün Piyano Festivali'nde.

Bekle beni 8.Antalya Piyano Festivali. Kaderimizde varsa geliriz : P : )

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..