Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '11

 
Kategori
Siyaset
 

Antalya'da Sol Blok Adayı İhsan Nergiz

Antalya'da Sol Blok Adayı İhsan Nergiz
 

Bu seçimde oyumu kime vereceğimi merak eden bir arkadaşım “Sahi Nihat kime vereceksin oyunu?” diye sordu.

Mevcut siyasal partilere oy verme hususunda hayli cimri olan ben gibi birisi için bu seçimlerde her hangi bir siyasal partinin benden oy beklemesine gerek yok. Hani bu cümleyi buraya yazmamdaki nedenim, malum çevrelerin bir vakte kadar etrafımda dönecek olmalarından ötürüdür. Kendilerini paralamasınlar Nihat’ın bir tane oyunu almak için. Şahsımın kendisini sosyalist solda tanımlayan ben gibi birisinin oyunu pek tabii ki sağ partilere vermeyeceği malum. Kendisini solcu, sosyal demokrat olarak tanımlama gayretinde olan CHP’nin de ne menem bir parti olduğunu bildiğimden mütevellit, o bir tanecik oyumun CHP’ye gitmesine gönlüm zaten razı olmaz. Bu hususta aile içerisinde sıkı eleştirilere maruz kalacağımdan, şimdiden kendimi bu eleştirileri göğüslemeye hazırlıyorum.

Aslında oyumu kime vereceğim belli. Tabii ki sol-sosyalist blok adayına gidecek benim oyum. Diğer soldan arkadaşlarında o bir tanecik oylarını sol bloğun ortak adayına vereceklerini umuyorum. Tabii ki bunların içerisinde CHP’li olan arkadaşlarım var. Bu arkadaşların kimisi yeminli birer AKP karşıtı ve AKP’nin devrilmesi için MHP ile CHP’nin koalisyon yapmaları gerektiğini dahi şiddetle dile getirmekteler. Ama az çok memlekette neyin olup bittiğinin farkında olan CHP’li arkadaşlar var ki, umarım bu arkadaşlar Antalya’dan meclise bir sol-sosyalist adayın gönderilmesi fikrine sıcak bakar ve oylarını sol blok adayına verirler. ÖDP ve TKP çevrelerinin ise ne yaptıklarını, ne yapmak istediklerini pek fazla anlamadığımdan şimdilik o çevrelere bir şey söyleme gereksinimi dahi duymuyorum.

Antalya’dan Sol bloğun ortak adayı İhsan Nergis.

İhsan Nergis’in aday olduğunu duyduğumda şaşırmadım pek tabii ki. Böyle bir şeyin olabileceği ihtimalini taşıyordum. Zira İhsan Nergis’le uzun zamandan beri yakın bir arkadaşlığımız var ve bu konu üzerinde bir süre öncesine kadar da görüşüyorduk. İhsan Nergis’in aday olma fikri yoktu ama sanırım iş başa düştü ve İhsan adaylığa soyundu.

İhsan Nergis’le arkadaşlığımız oldukça eskiye dayanır. Sanırım on dört yıl oldu. Muhasebe işlemlerini yürütmekte olduğum inşaat şirketinde işçi olarak çalışıyordu İhsan. İlk tanıştığımız günü hiç unutmam. Yapmış olduğu işin hesabını çıkarmış ve bulunduğum odaya girip, koltuk altındaki defteri açıp, yaptığı hesabı önüme koymuştu. Ve orada başlayan bir dostluk ve arkadaşlık ilişkisi… Bu zamana kadar devam etti dostluğumuz ve arkadaşlığımız. Zaman zaman bir araya gelip, gündemdeki hususları konuşup, tartışırdık. Bu bir araya gelişlerimizde benim muzipliğim tutar, İhsan’ın o dürüst ve alçak gönüllü hallerine takılmaktan beri durmazdım.

En nihayetinde İhsan bir emekçi… Sabahtan akşam saatlerine kadar inşaatlarda çalışan ve mesai dışı saatlerde dört çocuğu ve eşi ile ilgilenen, ayrıca davasının peşinden koşan bir arkadaşımız. İhsan Nergis benim için türünün son örneklerinden. Bir anlamda dinazorda demek mümkün İhsan için. Davasına olan inancı, dürüstlüğü, insan severliği, çevreye karşı duyarlılığı, insan ilişkilerindeki alçak gönüllülüğü ile her zaman saygı duyduğum bir insan İhsan. Sol blok için Antalya’da tercih edilebilecek en doğru isimlerden birisiydi.

İhsan Nergis tam bir halk adamıdır. Öyle süslü, püslü laflarla işi olmayan… Doğruya doğru, eğriye eğri diyen bir kişilik… İhsan’ı tanıdığımdan beridir ki zihnime kazınan en önemli özelliği, hiçbir insanı kırmamaya özen gösteren kişiliği oldu.

*****

Seçim kampanyası sürecinde halkın vekili olmaktan ziyade, genel başkan vekili olabilmek adına oluk gibi paralar akıtan kimileriyle, İhsan Nergis gibi halkın vekili olma savaşına gireceklerin mücadelesini izleyeceğiz. Tabii ki bizim tercihimiz halkın vekili olabilmek adına çaba gösterenlerin yanında olacaktır ve İhsan’ın da bu halkın vekili olabilmek adına çok sıkı çalışacağını düşünüyorum.

İhsan Nergis’in kampanya sürecinde hangi sorunları ne şekilde gördüğü ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin neler olduğunu zaman zaman burada yazmaya çalışacağım. Umarım Antalya’dan sol blok adayını meclise gönderebiliriz.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..