Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrasından müthiş Cumhuriyet Bayramı konseri

Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrasından müthiş Cumhuriyet Bayramı konseri
 

Side Uluslararası 10. Kültür ve Sanat Festivali etkinlikleri kapsamında Cumhuriyet Bayramı için özel hazırlanan festival kapanış galasındaydım dün akşam. (29 Ekim Cuma)

Festival; Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrası Koro ve Solistlerinin sunduğu görkemli konser gösterisi ile sona erdi.

Yok, böyle bir şey! Yok, böyle bir görsellik, böyle bir şölen!

Tarih ve Kültürün iç içe olduğu Side sanatla buluşmuştu ama ne buluşma! Resmen büyüledi.

İşte sanat buydu. İşte müziğin evrensel dili bu, konser buydu… Nasıl anlatabilirdim ki bu muhteşemliği.

Kâh bir çift turna olup süzüldüm göklerde, kâh çatal yürek bir efe olup, zeybek sektirdim toroslara.

Eğilmez başın gibi

Gökler bulutlu efem

Dağlar yoldaşın gibi

Sana ne mutlu efem

Oyna yansın cepkenin

Yansın güneşten tenin

Gün senin şenlik senin

Bayramın kutlu efem

Sabah yıldızı gibi

İçime doğdun efem

Bir yaz güneşi gibi

Bağrımı yaktın efem

Oyna yansın cepkenin

Yansın güneşten tenin

Gün senin şenlik senin

Bayramın kutlu efem

(Ömer Bedrettin Uşaklı - Beste Formu)

Kendi suyunu kendinden sakınan okyanus olup, dalga dalga kendime çekildim, kendime kurudum bir an, bir an gökleri yırtan feryat olup, gökyüzüne, bulutlara karışıp yağdım sağanak sağanak yeryüzü sevdasına.

Kolay değildi örneğin dağları kavuşturmak. Ne kadar zorsa Ferhat ile Şirin’ i buluşturmak.

Oysa o gece, orada, antik kentin büyüsüyle birleşip göklere yükselen feryatlar olmaz denileni oldurmuş, tuz buz etmişti Ferhat ile Şirin’i ayıran dağları, ağları...

Yıldızlar en güzel kostümlerini giyinmiş, kelebekler gibi nazende dans ediyorlar, çiçekten çiçeğe konuyorlardı güneşle kol kola.

Romeo’ un çığlığı, ailelerinin buz tutmuş kalbi ile birlikte Verona’ yı yerle bir etmiş, Juliet’ i Akdeniz’in alnını süsleyen kristalize yakamozunda diriltip, ömür boyu sürecek bir aşkın efsanesini yazmıştı… Romeo ile Juliet; masalsı salonlarda, görenlerin gözünü alamadığı parmakla gösterilen mutlu bir çiftti artık.

Göğsü çatlatan isyan, devasa bulutlar halinde evrene yayılıyor, tüm kötülükleri yutuyor, tüm açların, işsizlerin, acı çekenlerin dermanı oluyor, şans melekleri sihirli toplar olup yağıyordu başlarına...

Bunu kim, ne ve nasıl mı yapmıştı? Tabii ki müzik! Müziğin evrensel dili… Antalya Devlet Opera ve Balesinin değerli sanatçılarının iksirli sesi…

Daha ne mi yapmıştı... Bu tür etkinliklere pek de ilgi göstermeyen beni, ömür boyu sürecek bir tiryakiliğin, derinliğin içine atmıştı. Şunu anlamıştım ki; bugüne kadar ben müzik dinlememişim. “Dünya klasiklerinin dışında!” tabii…

İşte size bu müthiş sanat gecesinden görüntüler.

Fakat görüntülere geçmeden önce, bu organizasyona ev sahipliği yapan Side Belediyesi çalışanlarına, Belediye Başkanı, A. Kadir Uçar’ a, sundukları muhteşem konserle gözümüzün, gönlümüzün pasını silen Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrasının değerli sanatçılarına, bu müthiş görsellikte imzası bulunan, emeği geçen her bir bireye ayrı ayrı teşekkür ediyorum kendi adıma. Şuna inandım ki; biz çok şanslıyız.

Siz de merak ediyor musunuz bu müthiş şöleni, müzik ziyafetini? Buyurun o zaman.

Hepinize iyi seyirler…

http://www.dailymotion.com/video/xfggg7_antalya-devlet-opera-ve-balesi-orkestrasyndan-muthiy-gala_music


http://www.dailymotion.com/video/xfgjcv_side-kultur-sanat-festivali-cumhuriyet-bayramy-ozel-galasy_music


 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..