Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '11

 
Kategori
Şiir
 

Antalya gördüm (Arnavut-Tritena)

Antalya gördüm (Arnavut-Tritena)
 

Antalya Gördüm(ARNAVUT-Tritena) 

ANTALYA GÖRDÜM

Mancınıkla denize atılanları gördüm
Şelâleyle konuştum Uçarsu denen yerde
Alev sardı Saklıkent gölgesinde gölgemi.

Aspendoslu Belkıs’a âşık ettim gölgemi,
Falezlerin yanında Yivli Minare gördüm.
Zincirbozan Mehmet’in türbesi aynı yerde.

Demreli Noel Baba hem göktedir, hem yerde
Savurdum Akdeniz’e dolunayda gölgemi
İlyada Destanında yanan taşları gördüm.

Gerçek oldu vasiyet: Gördüm yerde gölgemi.

Mustafa CEYLAN

-
Tritena:

12 yüzyıl bir halk ozanı Arnavut Daniel tarafından icat edilen sestina’ın değişik bir versiyonudur. On mısradan teşekkül eder. İlk dokuz mısra üçerli kıtalar halindedir. Birinci, ikinci ve üçüncü mısra sonundaki kelimeler onuncu mısraının sonunda aynen yer alır. Kafiye düzeni …A... B… C, …C… A… B, … B.. C.. A, ... A, B, C şeklindedir.
(Osman ÖCAL) 

 
Toplam blog
: 6
: 2993
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1952 Ankara / Elmadağ doğumlu, emekli - makina mühendisi, şair, yazar. İnternette şiir radyosu sahib..