Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '07

 
Kategori
Elektronik
 

Antensiz çalışan receiver

Antensiz çalışan receiver
 

Yeni bir elektronik cihaz aldığınız zaman, "nasılsa garantisi var rahatça kullanayım, bir sorun çıkacaksa garantisi geçmeden çıksın da tamir ettirelim" diye düşünüyorsanız; ÇOK YANILIYORSUNUZ.

Öyle bir garantileme sistemi işliyorki ülkemizde, aldığınız cihazın "yarısı garantili, diğer yarısı kapsam dışı" olabiliyor. Üzerinde harfi harfine aynı marka yazılı olduğu halde.

Ürünüm nasılsa garantili , gönül rahatlığıyla teknik servise teslim edeyim diyorsunuz ama herşey düşündüğünüz gibi olmuyor. Arıza gideriliyor ve size bu arıza "kapsam dışı" denilip fatura kesiliyor.

Hafta sonu yaşadığım bir tecrübeyi sizinle paylaşmak istiyorum:

Kendisini "teknolojinin devi" olarak tanımlayan bir markanın çanak anten sistemini kullanıyorum. Yanlış anlamayın, marka teknolojinin devi ama ürünü o kadar da "dev" değil. Neyse konuyu dağıtmayalım.

Şehirde yaşanan yoğun sağanak yağış sonrası, Türksat 1C uydusuna dönük olan çanak antenim sinyal almamaya başladı. Aklıma antenin dönmüş olabileceği geldi, çatıya çıkıp kontrol ettim, belki bir oynama söz konusuydu ama ben karışmak istemedim. Ne de olsa ürün garantiliydi ve benim müdahale etmem durumunda garanti kapsamı dışına çıkabilirdi.

Teknik servisi çağırayım, arızayı tespit edip, onarsınlar dedim.

Sağolsunlar birkaç saat sonra hızır gibi yetiştiler. Receiveri kontrol ettikten sonra sorunun antende olduğunu anladılar.

Çatıya çıkıp ayarlara bakacaklardı, öyle de yaptılar. Antenin 1 cm civarında döndüğünü tespit ettiler. Doğru açıyı sağlayıp, yayını düzelttiler.

Sorunun çözüldüğüne seviniyorken, elime bir fatura uzattılar. 10 YTL servis ücreti kesilmişti. Ürünün garantili olduğunu hatırlattığımda, "Biliyoruz" dediler.

Çanak antenin ve LNBnin garanti kağsamına girmediğini söylediler. Garantinin sadece Receiveri kapsadığını belirttiler.

Bu bana çok mantık dışı geldi, her üç üründe de aynı marka basılıydı, üçü de bir uydu anteni sistemi için olmazsa olmaz parçalardı, hatta teknik maharet gerektiren çanak antenin kurulumuydu ama nasıl bir garantiyse bu, anteni ve LNB'yi kapsamıyordu işte.

Neticede 10 YTL'yi alıp gittiler. Receiver bozulmadıkça da bir daha çağırmayacağımı bile bile, göürşmek üzere dediler.

İşte böyle bir teknik servis anlayışının olduğu bir teknoloji devi ve onun minik ürünleri.

Size de ders olsun anlattıklarım, unutmayın:

Çanak Anten ve LNB, uydu anteni siteminin garantisine dahil değil. Receiver, tek başına çalışan, bağımsız bir alet işte bir teknoloji harikası (!)

 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..