Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '08

 
Kategori
Mizah
 

Antidepresan T.A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Ertaş

Antidepresan T.A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Ertaş
 

Konuğum Antidepresan T.A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sayın Murat Ertaş... Eğitimci bir dost... “Söz Ola”diye başlıyor eğitmeye... Gökkubenin altındaki "İNSAN"a ve her şeye saygılı... “Necip Fazıl Tenkitler, Polemikler, Kavgalar” isimli Sanat ve Edebiyat dünyasında yaşanan meşhur tartışmaları anlatan piyasaya çıktığında olay yaratan kitabın yazarı... Antidepresan T.A.Ş.’nin aykırı çocuğu...

Murat Ertaş kimdir?

Altı çamur, üstü yağmur, kendi toprak iken yine gönlü hoş olan, egosuyla savaşan ve çoğunlukla savaşı kaybeden genç ve yakışıklı, antidepresan biri:)

Genellemeler ve ezberler en büyük savaşın. Savaştığın genel'leri örnekler misin?

Neler, neler? Öncelikle, kahvaltıdaki çaya limon sıkılmaz inanışına savaş açtım ve kazandım. Sonra, annemin “Eller ne der, bizi kınarlar oğlum!” dediği birçok şeye savaş açtım, karşıma annem dışında kimse çıkmadı. Meğer herkes savaş açacak ilk cengâveri bekliyormuş, yani beni! Ardından Orhan Gencebay’ın şarkı sözlerinden felsefî denemeler yazarak, Gencebay akımının genel anlayışını yıktım. Sonra kot pantolonla camiye gittim. Babamın yanında aynaya bakma cesareti gösterdim. Ve sonra da Erzurum’da ilk defa, düğünümde eşimi(gelini) gelin evinden gelin arabasına ben çıkardım. Bu, en büyük devrimimdir.(Genelde damat evde bekler, damadın babası ve düğün alayı gelini alır eve getirirler:)) Üniversitede muhafazakâr biri olmama rağmen çok sayıdaki solcu arkadaşımla görünüp gezmekten çekinmezdim. O yıllar beni kınayan milliyetçi-muhafazakâr arkadaşlardan bazıları, sonraki yıllar solcu güzel kızlarla bile evlendiler:))

Bir ezber boz desem?

Ezberleyene kadar ne çekmişim, bozmam! Şaka, tabii ki... Meselâ, çok sevdiğim makarnayı bir hafta yemeyebilirim. Sırf senin için başkanım!

Erzurum’da kayak yaparken biz burada İzmir’de kar yüzü görmüyoruz... İçine siniyor mu?

Vallahi sinmiyor, gözüme uyku girmiyor, kar ayaklarıma kapanıyor. Reva mı bu, diyorum, arkadaşlarım İzmir’de kar görmüyorlar. Çok üzülüyorum. Öyle ki kayak yaparken rampayı öyle hızlı alıyorum ki düşersem İzmir’e düşeyim diye.

Antidepresan T.A.Ş.’nin maksattaki gayesini okuyup anlamayanlara, anlayıp anlamazdan gelenlere, “de/da"ları ayırmayanlara özel bir sınıf açılabilir mi, açılırsa prosedürü ne olur?

Valla çok iyi olur. Bu kriz ortamında Paragraf konusunu(okuma-anlama-yorumlama) tekrar tekrar anlatarak özel ders paralarından gemiyi limana çıkarabilirim. “de/da” ya gelince. Bakın arkadaşlar “de/da” ekli sözcük “nerede, kimde, nede?” yani “de” ile biten sorulardan birine cevap veriyorsa bitişik yazılır. Mesela: Sende kaldı cüzdanım.(Kimde) Blogda börek var.(Nerede?) Sende beni seviyor musun?(Yanlış, ayrı yazılmalı: Sen de beni seviyor musun?” Ya da en kısa yol “de/da” yı çıkar ve cümleyi oku, cümlede anlatım bozukluğu olmuyorsa, “de/da” ayrı yazılır.Fiilden sonra gelen tüm “de”ler ayrı yazılır. (Gel de şair olma!)

Teneffüs saati yaklaştığında saatine bakar mısın, zil çaldığındaki duygularını öğrenebilir miyim?

Bu sene derslere girmiyorum. Derslere girdiğim zaman da saatime bakmazdım, ben ders anlatırken saatine bakan var mı diye bakardım. Ben ders anlatırken saatine bakan varsa “Oğlum Murat, utan!” derdim. 14 yıllık meslek hayatımda birkaç kez yaşadım.

Ben daha çok midemden gelen zil sesinden etkilenirim. Midem zil çalıyorsa yanıma yaklaşmayın, mazeretim var, asabiyim ben!

Hayatta iyi bir öğrenci nasıl olunur?

Erken yatıp erken kalkıp, dişlerini fırçalayıp, ödevlerini zamanında yapmakla... Kul, komşu, öğretmen, baba, oğul, arkadaş, okur, yazan, çizen, yiyen, içen, yaşayan, dünyadaki paydaş ve misafir olarak o kadar öğrenecek şeyimiz var ki. . . Ömür yetmez. Öğrenme karşısında bizim ömrümüz, bizden milyon yıl evvel yaşayanların devamıdır. Daha da insanlık olarak bir şey öğrenmiş sayılmayız. En çok Allah’ımı, kâinatın sırlarını ve kendimi öğrenip çözmekten lezzet alıyorum.

Kültürlü mantarla kültürsüz mantar arasındaki fark nedir. Bu fark; kültürlü insanla, kültürsüz insan arasındaki farkla ne ölçüde benzeşir?

Önemli bir konu. Kültürsüz mantarı, mantar kültürü iyi olanlar yer. Kültürlü mantarı, benim gibi mantar kültürü iyi olmayan, garantici ve beleşçiler yer. Bazen naylon insanlara kültürlü, tabiatla yaşam ve erdem olarak özdeşleşmiş olanlara kültürsüz dediğimiz oluyor. Kültür, KÜL ve TÜR konusunu içerir. KÜL’lerini rüzgâra verenlerden Kültürlü olmak beklenmemelidir. Bu tip insanlar TÜR’ü karıştırılan mantarlara dönerler.

Kendi fotoğrafına ve Milliyet Blog’un fotoğrafına baktığında ne görüyorsun?

Kendi fotoğrafıma ve MB’nin kompozisyonuna baktığımda ikisinde de ruh ve cisim görüyorum. Ruhlar ve cisimler dolaşıyor baktığım her fotoğrafta. Biraz ebruli...

Ülkede kriz var. Yine de yeniyıla girerken tropikal meyvalardan almamak büyük ayıp... Avokado yemeden yeni yıla girersek eski yıl bize darılır mı?

Çok utanıyorum, çok! Geçen ayvaya limon sıktım da yedim. Vallahi en tropikal meyveden daha “kal” oldu. Lezizdi. Yalnız tipi, kendini ele veriyor. Hem hormonlu meyvelerin ne eksiği var tropikal meyvelerden, haa! Niçin onların hakkını yiyorsunuz? Lütfen...

Eski yıl, ardımızdan tropikal meyve attı da dönüp bakmadık mı? Küserse kendi kaprisi... Kendi bilir!..

2009 da tombaladan ne çıkar?

Yeni belediye başkanları ve Fenerbahçe’ye yeni bir sürü futbolcuyla hocalar:):)

İzmir’in sende bıraktığı izlenimleri alabilir miyim?

Kadife Kale’ye sahip çıkın. Kaleden bu sözümü haykıracaktım, aşağıda tinerciler vardı, tırstım. Yeni belediye başkanı mutlaka Kadife Kale’ye el atmalı.

Gecekondulaşan İzmir’de gökdelen dostlar kaldı aklımda: Esma Kahraman, İlyas Bayram ve Tijhal

Son olarak ne söylemek istersin?

Gülen ve güldüren yüzünüzden ve gönlünüzden gülücükler eksik olmasın! Herkesin yeni yılını kutluyor, başkanıma bu güzel söyleşi için teşekkür ediyorum.

:) Antidepresan T.A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcım Sayın Murat Ertaş, verilen bu güzel cevaplar beni şaşırtmadı... Senden bekleneni yaptın... Yüreğine sağlık... Umarım İzmir’e geldiğinde birlikte Kadifekale’ye gidebiliriz.

Ne iyi ettin de geldin... Sefalar getirdin...

http://blog.milliyet.com.tr/murat_ertas/Blogger/?UyeNo=971842

http://www.esmakahraman.com/antidepresan-t-a-s-yonetim-kurulu-baskan-yardimcisi-murat-ertas/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..