Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

19 Eylül '18

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
41
 

Antioksidan İçeriği Beslenme Neden Önemli?

Antioksidan İçeriği Beslenme Neden Önemli?
 

  Antioksidan nedir?   Gün boyunca vücudumuzda çeşitli nedenlerle  oluşan serbest oksijen radikallerini zararsız hale getirip, sağlıklı organlara hasar vermelerini önlemek ve vücut dokularımızın ideal şartlarda çalışmasını sağlamak için gerekli maddelerin tümüne antioksidan denir.

   Renkli çeşitli ölçülü geleneksel beslenme  bedene alınan antioksidan besinler açısından en iyi beslenme şeklidir. Antioksidan içeriği  yüksek beslenme ile alınan vitaminler  , mineraller ,sindirilip , emildikten sonra toksinlerle savaşmak adına  tüm vücuda dağılarak görevlerin, yerine getirirler.

   Kaliteli ve sağlıklı yaşam adına tüm işlevleri yerine getirirken, cildin parlak, sağlıklı ve elastikiyeti yüksek görüntüsünün devamını sağlar ve vücudu tüm etkenlere karşı korurlar.

    Sağlıklı Beslenme ile  ;kaliteli yeterli dengeli beslenirken  ; yeterli protein ,A  ,E ,C vitamini, antioksidanlar, omega 3 ,selenyum   alarak      cilt yaşınızı ve beden yaşınızı gençleştirmek söz konusu olmaktadır. 

 Gün içinde tüketilen  ;

 - 2-3 porsiyon C vitamini ve A vitamini içeriği zengin  sebze ve meyveler ,cildinizin yerçekimine karşı koymasına yardımcı olur.

-  Mevsimsel özelliklere göre  C vit zengin beslenme  (tüm yeşil ve sarı sebzeler ve meyveler; çilek, domates  )ciltteki  kolojen dokusunun kaybolmasını engeller.

-Selenyum içeren  tahıllar, balık ve diğer deniz ürünleri, tavuk, sarımsak, taze badem, ceviz, fıstık  hücre zarını  korur

- Resveratrol içeren üzüm kabuğu ve çekirdeği hücre ve kalp sağlığını korur.

-  Omega 3    kaynaklarından (  ceviz , somon  yağlı soğuk deniz balıkları  vb )  ,     zengin beslenme  cilt parlaklığı ve sağlar.

-  A vitamini sebze ve meyveler   turuncu sebze ve meyveler; havuç ,kayısı, şeftali, domates, bal kabağı, mango  dokuları onarır

- Likopen zengini domates   karpuz, kayısı, kan portakalı ve diğer sebze     güneşin harabiyetini azaltır

-Yeşil yapraklı maydanoz, roka, dereotu pazı  ise gözaltı kırışıklıklarını engeller,  

Bunun dışında  mor ve kırmızı meyveler ,yeşil çay, kuruyemişler, kurubaklagiller , lahana grubu gıdalarda cilt ve  beden sağlığı açısından mevsimsel özelliklere göre tüketildiğinde   beden ve cilt sağlığı için oldukça önemlidir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 62
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 77
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster