Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '09

 
Kategori
Eğitim
 

AÖ Fakültesi sınavlarına nasıl çalışmalıyız?

AÖ Fakültesi sınavlarına nasıl çalışmalıyız?
 

Değerli Arkadaşlar,

AÖF sınavlarına yaklaşmış olduğumuz şu günlerde, sınav heyecanı şimdiden başladı değil mi? Sınavlara yaklaşık üç hafta var ve belki de birçok arkadaşımız henüz ders çalışmaya başlamadı. Peki, ne yapmalıyız?

Öncelikle olumlu düşüneceğiz. Çünkü beynimiz bizim verdiğimiz komutla çalışır. Ben başarılı olacağım diyeceğiz. Etkin öğrenmenin temel koşulu, istekli olmak ve kararlılıktır.

Daha sonra herkes zamanına göre bir çalışma planı yapmalı.

Her dersin çalışılması gereken konuları, saptanmalı.

Bu konular, 2 haftaya sığacak şekilde bölünmeli.

Her gün ders çalışmaya başlarken, bir önceki günün konusu tekrar edilmeli.

Her konunun sonundaki sorularak, anlayarak çözülmeli.

Yapılan çalışma, tamamlanmadan bırakılmamalı.

Anladığınıza iyice kanaat getirmeden, diğer konuya geçilmemeli.

Son hafta, tekrar haftasıdır.

Peki, nasıl tekrar yapılacak?

Her çalışılan kitap baştan sona bir kez okunulacak, konu sonundaki sorular daha önce çözdüğünüz için ikinci bir kez daha çözerken hafızanızda iyice yer edecektir.

Hatta vaktiniz varsa e öğrenmeden çıkmış sorulara da bir göz atmanız sizin yararınıza olacaktır.

Şimdi içinizden bazıları nasıl olacak bu kadar kısa sürede diyebilirsiniz.

Olacak arkadaşlar, inanın yapamam diye bir şey yok. Ben de sizler gibi öğrenciyim ve son sınıftan tek bir derse hazırlanıyorum.

Hem öğretmenim, hem ev hanıyım, hem de öğrenciyim. Ben geçen yıl 4 haftalık bir çalışmayla 7 dersimi verdim. Ama gecemi gündüzüme katarak çalıştım. Bunca işin arasında ben verdiysem, demek ki yapılamayacak kadar zor değil.

Peki, tek dersi neden veremedim? Bana göre en zoruydu, (muhasebe) çalıştım lakin tek puanla kaçırdım. O konuyu da ileriki bir tarihte konu edeceğim, ayrıca.(49 la kalmanın haksızlığını)

Evet, arkadaşlar, hepinizin birer yardımcı kitabı var değil mi? Şimdi yazıyı okur okumaz hemen başlıyorsunuz, sınavdan sonra da, iyi neticelerinizi bekliyorum.

Hepinizin başaracağına inanıyorum. Yorulmadan, azimle çalışıyorsunuz, tüm sınırları zorlayarak.

Umarım benim tüm pozitif enerjim, sizlere de geçmiştir.

İnanmak, başarmaktır.

Hepinize başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..