Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '16

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

AÖF, değişim ve başkalaşım!

AÖF, değişim ve başkalaşım!
 

Bir sınav sisteminde daha bir senecik değişiklik olmasın? Olmasın diyorum vatandaş olarak, öğrenci olarak, öğretmen olarak diyorum. Elbette revizyon daha iyiye ulaşmak için yapılır. Değişiklik her zaman iyidir benim gözümde. Değişmeyen tek şey ise ‘değişim’’ in kendisidir.

Değişen ve gelişen bu güzel ülkemde eğitim sistemi kadar şekil ve isim değiştiren bir kavram yok. Belki yöneticilerin sürekli değişmesi, belki nüfusun artması sebep gösterilebilir;  Ancak şu koca bir gerçek ki o değişimde canlar yanıyor, haklar göz ardı ediliyor.  Sabah sabah bu ekranın karşısına oturdum; çünkü yazmak istiyorum sizlere düşüncelerimi. Katılırsınız ya da ‘katılmazsınız’ yazdıklarıma inanın farklı görüşte olmanız da benim için oldukça değerli. Merak ediyorum çünkü kaç kişi dün akşamdan itibaren kaç kere o sonuç sorgulama ekranına girmiştir. Ben öğretmenlik yapmış, zaten örgün öğretimle hali hazırda bir üniversite mezunuyken ve bir AÖF öğrencisiyim.

Okumak, yeni şeyler öğrenmek ve hayat boyu ‘EĞİTİM’ benim için bir yaşam tarzı. İnsanoğlu yaşlansa dahi öğreneceği milyonlarca bilgi olduğunu gelişen teknoloji sayesinde hepimiz biliyoruz. Çünkü sürekli yeryüzü bile değişim halinde, insanoğlu ise buna adaptasyon içerisinde. Bunu elbette yadırgamıyoruz hatta saygıyla karşılıyoruz. Ancak eğitim sistemi ve sınav isimleri, şekilleri o kadar sık değişiyor ki.

Öğrenciler şaşkın, öğrenciler sistemi duyuyor aradan bir ay geçemeden sınav “ 4 yanlış 1 doğruyu götürecekmiş” güzel mutlaka,  bir önerisi, bir getirisi vardır. Fakat, fakat, fakat Üniversite hayatına 2 veya 4 yıl önce başlayan o güzel kardeşlerim. Son yıl hatta son derste böyle bir azizliğe uğraması reva mı? Mezun olabilmek için, hayatını o okul için askıya alan öğrencilerimize bu olur mu? Ben sadece bunu sormak istiyorum. Sorgulama ekranı akşam saatlerine doğru sonuç 0. 75 daha arttı sistemde. Burada da ciddi sıkıntı var. Sonuç 99. 75 bile olsa neden 99 yazılır ki? Yuvarlama yapılacaksa bu öğrencilin yararına bir yuvarlama olmaz mı? Yoksa birileri para kazansın diye hak kaybına uğratılmış bir yuvarlama mı? Eğitim maddiyata değil, zekaya, azme, bilgi ve beceriye bağlıdır. Hatta bu tüm sınavların amacı becerikli olanın aradan sıyrılmasıdır. Durumu kötü olan ailelerin evlatlarının da iyi okullarda okumasına fırsat veren sistemdir. Açık okumak kolay değil aksine zordur şöyle ki evet birinde okula gidiyorsun, şehir, emek, maddiyat, zaman faktörleri var. Ancak örgün öğretimde derse girerek bile aşina olabiliyorsun. Veya direk muhatap bulabiliyorsun karşında soruna yönelik. Avantajları ve dezavantajları karşılaştırılabilir. Şuan konumuz bu değil, sınav sistemi çok fazla değişiklik kaldıramıyor. Bu kadar değişim ise şaibelere yol açıyor. Akıllarda şimdi ne oldu da böyle oldu? Sorusunu aklına getiriyor. Demem o ki biran önce sistem netleşmeli böyleyse,  evet böyle öğrenciler de kendini buna hazırlamalı.

Yola çıkarken nelerle karşılaşabileceğini bilmeli. Yanına yetecek kadar azim, güven, hırs almalı. Çünkü bu sistem yıpratıcı ve yıldırıcı olabiliyor. Yılmamanız, yıldırmamanız umuduyla…

 
Toplam blog
: 10
: 510
Kayıt tarihi
: 03.10.12
 
 

'Kim' olduğumu hemen yazıyorum hiç bekletmeden; çünkü hayat beklemeyi sevmiyor. Öyle olsa zaman kav..