Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '14

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Apartmanların dış, iç görüntüleri ve uyulması gereken kurallar

Apartmanların dış, iç görüntüleri ve uyulması gereken kurallar
 

balkonun içinde çöp görüntüleri (görsel netten)


Sağlık ocağına doğru yürüyorum, Ankara’da bahardan bir gün yaşanıyor. Ağaçlar çiçek açmış, bahçelerde ve parklarda çeşit, çeşit çiçekler. Sokağın iki yanındaki apartmanlar gayet güzel boyanmış, apartmanlara bakarak ilerliyorum, bir yandan da balkonları izliyorum, bazı balkonlarda saksılara gayet güzel çiçekler ekilmiş, balkonlardan aşağı sarkan çiçekler bir tablo görüntüsünde, hayran oluyorum.

Yürürken sol tarafıma bakıyorum, iki renkli boyanmış görüntüsü ilk anda güzel görünen bir apartman ama bu güzel görüntüyü bozan camekânla kapanmış balkonda gelişi güzel konulmuş kocaman bir dolap kapağı yok. Dolabın içine gelişi güzel atılmış kitaplar, kutular, poşet yığınları, kırık saksılar, pet şişler, eski giysiler. Kullanılmayan eşyalar aslında atılacak. Çöpler yığılmış, depo gibi kullanılıyor balko. Çöplük görüntüsü sergiliyor ve çevre kirliğinin artmasına, göz zevkinin yıpratılmasına neden oluyor.

İlerliyorum, yine güzel görünüşlü bahçesinde gül ağaçları, çamlar bulunan bir apartman. Onunda iki balkonu eski eşyaların, yırtık kilimlerin yığıldığı bir depo görünümde. Üzülüyorum ve düşünüyorum: Bu güzel apartmanların görünümünü bozup, görüntü kirliliği yaratan dairelerde oturan kişiler nasıl bir anlayış ve ruh hali içindeler? Apartman yönetimi ve sakinleri neden uyarmazlar diye düşünüyorum. Apartmanın kapısı açık, ayaklarım beni oraya yöneltiyor, o apartmanın içinin ne halde olduğunu görmek için içeriye girip merdivenlerden çıkıyorum. İçerisi özenle yapılmış, mermer merdivenlerden bir kat çıkınca, balkonu ardiye görünümde olan dairenin önüne geliyorum. Daire kapısının önünde gelişi güzel atılmış çocuk ve büyük terlikleri, ayakkabıları ve içi dolu çöp poşeti ve müthiş bir koku. Hızla merdivenlerden inip kendimi sokağa atıyorum.

Tüm bu görüntülerin ardında: Orada yaşayan insanların ruh sağlığının bozukluğu, tembelliği, vurdumduymazlığı, saygısızlığı, ilkelliği, görgüsüzlüğü, eğitimsizliği ve egoistliği yatıyor.

Kat malikleri yasasına göre: Apartman sakinlerinin uyması gereken kurallar yasa ile belirtilmiştir. Bu yasalara uymayan daire sakinleri hakkında yasal işlem yapılabilir. Apartman yöneticisinin önce sözlü olarak uyarması, uymadığı takdirde kat maliklerinin de görüşleri alınarak yasal işlem başlatması gerekir.

Burada uyulması gereken birkaç önemli noktayı belirteyim;  Apartman kapısının güvenlik açısından kapalı tutulması, çöp toplama saatlerinin haricinde daire kapılarının önlerine çöp bırakılmaması, apartmanda daire kapılarının önlerine ayakkabı, ayakkabılık, terlik gibi özel eşyaların bırakılmaması, yüksek sesle müzik ve televizyon açılmaması ve komşuları rahatsız edecek derecede gürültü yapılmaması. Balkonların ardiye gibi kullanılıp, kullanılmayan eşyaların konulmaması ve görüntü kirliliği yaratılmaması, balkon ve pencerelerden silkeleme işlemi yapılmaması. Apartmanda yaşarken kurallara uyalım, insanca yaşayalım.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..