Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '10

 
Kategori
Siyaset
 

Apo'nun havarileri

Apo'nun havarileri
 

Ahmet Türk yumruğu yiyince, hem onun beyninde, hem bizim beyinlerimizde, şimşekler çaktı. Yumruk sonrası yaşadıklarımız, Kürt sorununun, neden sürüncemede kaldığını, Rahmetli Özal ın deyimi ile, açık, seçik gösterdi.

Türk tarafı, sorunun çözümünü istiyor ama, AKP nin yanlış politikaları ve acemi davranışları, olayı sulandırıyor. İktidarın ortaya attığı, içi boş olan “Kürt açılımı” Parti içerisindeki, Kürt kökenli vekillere havale edildi. Bu vekillerin, bu güne kadar, Kürt hemşerilerine verdiği hiçbir şey yoktu ki, içi boş açılımla ne vereceklerdi. Başbakan dedi ki: Bunlar onlardan. Nasıl olsa torbaya koyacakları bir şeyler vardır. Ama olmadı. BDP liler de, açılımı önceleri destekler göründüler, ama samimi değillerdi.

Açılımın, gerçek bir açılıma dönüşmesi, onların hiç işine gelmezdi. Kürt sorunu, gerçekten çözülse, BDP liler, iyot gibi açığa çıkacaklardı. Ne anlatmak istediğimi, daha iyi analiz etmeniz için, Çete başı Apo nun, yakalanmadan önceki zamanları hatırlamanızı istiyorum. Şimdi Apo ya sahip çıkanların, Apo için kıllarını kıpırdatmadıkları zamanlardı. Apo yakalanıp, İmralıdaki malikanesine kapatılınca, PKK nın ortaya çıkardığı, yeni tip politikacılar, birden Apo havarisi kesildiler. Aponun ailesi bile, Apoya sahip çıkmıyordu. Apo nun, köyündeki evi, şimdi türbe gibi. Herkes yüz sürüp, çul bağlıyor. Apo, yakalandı. Bundan sonrası çorap söküğü gibi gelir, PKK biter diyenler, İktidarların da yanlış tutumu ile, daha da çetrefilli bir durum ile karşılaştılar. Apo lar çoğaldı. Cumhurbaşkanımız demişti ki: “Ben, gençlik yıllarıma kadar, Kürt görmemiştim”. Bence, Başbakanımızda görmemiştir. Bu nedenle, olaya vakıf değiller ve sorunu çıkaranlar ile, sorunu çözmeye çalışıyorlar. Yangına Molotof atmak gibi bir şey bu. Ben, bu yazıyı, Kürtler okusun diye yazıyorum. Kürtler okusun ve Ahmet Türk e atılan yumruğun, aslında hayırlı bir yumruk olduğunu anlasınlar. Yumruk, gösterilmek istendiği gibi, Kürt halkına atılmamıştır. Ne demiş atalarımız: Bir musibet, bin nasihatten iyidir.

Eskiden, Güneydoğu halkı, CHP ye rağbet gösterirdi. Sonra ne oldu da, CHP bölgeden silinme aşamasına geldi. BDP liler ve PKK dan nemalananlar, sorunu çözecek önerilerin ve yaptırımların CHP den geleceğini gördüler. CHP onlar için tehlikeydi. Ben açıkça iddia ediyorum, Kürt sorunu CHP iktidarı zamanında çözülecektir. Bunu göreceğiz. Bunun önüne geçemeyecekler. Yangına Molotof atanlar, gün gelecek, attıkları molotofun ateşinde kavrulacaklar. Gün gelecek, Tanrı bu kadar yanlışa artık göz yummayacak.

Kin ve düşmanlığı körüklediği için, Ahmet Türk, siyasetten men edilmişti. Yumruğu yiyince, nasıl evliya oldu, anlamak mümkün değil. Haftayı Kutlu Yumruk Haftası ilan etmek uygun olacak. Bunları yazdığım için, eylemi tasvip ettiğim sanılmasın. Şiddetin, her türlüsünden nefret eden biriyim. Yumruk olayı, ister bireysel, ister örgütsel olsun, yapanlar mutlaka cezalarını çekmelidir.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..