Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '13

 
Kategori
Teknoloji
 

Apple için ha Bahreyn, ha Ermenistan, ha Guam, ha Türkiye…

Apple öncelikli ülkelerin ardından dünyanın kalanı için de çıkış tarihini kesin olarak duyurdu. Buna göre 25 Ekim ve 1 Kasım’da yeni ürünler dünyanın dört bir yanında piyasada olacak.

25 Ekim’den itibaren Avusturya, Belçika , Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Latvia, Liechtenstein, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Yeni Zelanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Rusya, Slovakya, Slovenya, Güney Kore, İspanya, İsveç, İsviçre, Tayvan ve Tayland’da iPhone satışları başlıyor.

Türkiye’nin kategorisindeki ülkeler ise telefona resmi olarak 1 Kasım’da ulaşacak. Bu ülkeler şöyle sıralanıyor: Türkiye, Arnavutluk, Ermenistan, Bahreyn, Kolombiya, El Salvador, Guam, Guatemala, Hindistan, Makedonya, Malezya, Meksika, Moldova, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri…

Biz bu ülkeler sıralamasında ne arıyoruz? Buna Apple cevap vermeyecek ama ben ortalığa bunu sormak istiyorum. Bizim Estonya ve İtalya ve Malta’dan neyimiz eksik veya neyimiz fazla? Eğer bu alet 25 Ekim’e kadar dibimiz Yunanistan’a geliyor ve Avrupa’nın en ücra köşelerine gidebiliyorsa niye Türkiye’ye gelmiyor? Bize niçin Ermenistan ve Bahreyn ve Guam ile birlikte geliyor? Bu ülkelerle ortak noktamız ne? Coğrafya mı? Nüfus mu? Ekonomik güç (!) mü? Derimizin rengi mi? Dinimiz mi?

Ben ne iktidar gibi aslanız kaplanız dünyanın en ekonomisiyiz diyorum, ne muhalefet gibi üstünüz Türküz diyorum, ne de bir an önce iPhone istiyorum diye fanboyluk yapıyorum. Ben sadece bu sıralamanın mantığını öğrenmek istiyorum. Evet Apple buna cevap vermeyecek. Evet Bilkom bu konuyu görmemiş okumamış gibi yapacak. Android sevdalıları bunu başka bir yerinden alacak.

Ben bu ülkede büro açan, yakında dükkan açacak olan, bu ülkede aylık bazda on milyonlarca dolarlık birer dolarlık uygulama satan şirketin gözündeki yerimi öğrenmek istiyorum.

Güzel bir atasözümüz vardır: Kör Allah’a nasıl bakarsa Allah da köre öyle bakarmış…

 
Toplam blog
: 69
: 9106
Kayıt tarihi
: 06.07.06
 
 

Yaklaşık 10 sene Milliyet gazetesi ve yayın grubunda çalıştıktan sonra basın ve sosyal medya danış..