Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '12

 
Kategori
Teknoloji
 

Apple'ın bitişi

Apple'ın bitişi
 

Apple-Steve-jobs


Ben her zaman Apple firmasını bu hale getiren tek bir kişi olduğunu ve adeta heykel gibi tek başına yontarak muheşem bir eser çıkarttığını söylerim.Bir çoğunuz Dünya'nın en büyük ve en değerli firmasının tek bir kişi tarafında yönetilemeyeceğini söyleyebilirsiniz.Evet bir çok neden sizi haklı çıkarabilir.Ancak gelişen dünyada ticaret ve yönetim şekilleri değişmiştir.Bir fikir,sadece tek iyi bir fikir sizi bir kaç yıl içerisinde milyarder yapabiliyor.Eskiden İhtiyarlar yönetici ve gençler çırak iken şu an bu tam tersine çevrilmiş durumdadır.

Bundan bir kaç gün önce malum iphone 5 'in tanıtımı yapıldı.Tüm dünya dört gözle nasıl bir ürün çıkacak diye gözünü bu tanıtıma dikti. Bu tanıtım çok önemliydi ve bu tanıtımı çok önemli kılan iki ana unsur vardı.

  1. Tüm akıllı telefon sektörü iphone 5'e göre şekillenecekti 
  2.  Steve jobs'un ölümünden sonra Aplle,ilk sınavını verecekti.

 Benim tahminim bundan sonra akıllı telefon sektörü Apple çevresinde şekillenmeyecek. Belki bu yıl iyi satış rakamları yakalayabilir fakat çıkarttığı yeni iphone 5 ile geleceğinin nasıl olacağının sinyallerini veriyor. Apple,Steve Jobs sonrası ciddi bir vizyon sıkıntısı çekiyor gibi görünüyor. Daha önce her çıkan ürün tüm mobil telefon dünyasını şaşırtıyor, çıkacak ürünler hakkında tanıtım saatine kadar kimse birşey bilmiyordu.

Şimdi ise daha önceden videolar çıkıyor ve gösterilen konsept doğru çıkıyor

Tanıtılan ürünler hiçbir heyecan yaratmıyor ve pek bir yenilik getirmiyor

Aynı ürünler temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp millete satılıyor.

Buradan çıkan sonuç, tek bir adamın herşeyi değiştirebildiği ve dev bir firmanın geleceğini şekillendirebildiğidir.

Gelecek, Android'in

Google arama motorunun sahibi olduğu android işletim sistemi müthiş başarısı ile akıllı elefon pazarını büyük oranda ele geçirmiş durumda.Hem heryıl kendini dahada geliştirmesi,çok büyük bir donanım desteğine sahip olması ve arkasında Google'ın olması dengeleri değiştirdi.

Dikkat edin düne kadar herkesin elinde ya iphone ya blackberry olurdu ve en iyi telefonlar bunlardı. Ama teknoloji dünyasında büyük değişimler bir kaç yılda olabiliyor.İki yıl öncesine kadar dünyanın em değerli 14.markası olan Blackberry'in şu anki durumu tamda söylediğimize güzel bir örnek.(Muhtemelen Aplle'ın 4 yıl sonraki hali)

Bu günden sonra bu gidişatı ile android işletim sisteminin akkılı telefon pazarının %80 ine varan oranlara hükmetmesi uzak değil.Bu arada Amazon alışveriş sitesinin kendi işletim sistemini geliştirdiği konusunda dedikodular dolaşmakta. Alibaba.com bile kendi işletim sistemini yayınlamışken (bir kaç tanıtımını izledim kopya gibi olsa da yine de iyi bir gelişme) bence geç bile kalmış durumda.Hele hele tablet bilgisayar sektöründe Kindle'ları ile çok iyi satışlar yaparken.

Umarım bu dedikodu doğru çıkar ve iyi bir rekabet ortamı oluşur.

 
Toplam blog
: 11
: 11034
Kayıt tarihi
: 12.05.12
 
 

32 yaşında Nevşehir doğumluyum. Bir dijital pazarlama ajansında web tasarım ve seo uzmanlığı yapm..