Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '14

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Araba iki kişilik.

Araba iki kişilik.
 

Görsel alıntıdır.


Bu hafta seçtiğim konuyu sosyal paylaşımdan olduğu gibi aktarmak istiyorum. Sevgili Ayten de bir arkadaşından almış, bizimle paylaştı:

"Saygın bir firmada yönetim, işe girmek isteyenlere bir soru sormuş ve soruya en uygun cevabı veren kişiyi işe almış. Bu soruda doğru veya yanlış cevap yok, sadece düşünce sistemi önemli.”

Soru şu:

Karanlık yağmurlu bir gece, yağmur yağıyor, fırtına var, gök gürlüyor ve siz sabaha karşı saat 02 sularında tek başınıza, öyle bir yolda araba ile gitmektesiniz. Arabanız iki kişilik. Biraz ilerde otobüs durağında üç kişi bekliyor. Birincisi bir doktor, sizi daha önce geçirdiğiniz kalp krizinden kurtarmış.

İkinci kişi çok yaşlı ve hasta, neredeyse ölmek üzere. Üçüncüsü hayatınızın rüyası, her zaman tanışmak için can attığınız birisi.

Hava zaten kötü ve arabanızda sadece bir kişiye yer var.

Böyle bir durumda ne yapardınız?

"Soruyu iyice düşünün ve en iyi cevabı siz verin." Diyor sınavda, firmanın yönetimi…

Görüşmecilerden bazılarının cevabı şöyle olmuş:

A. Hasta adamı en yakın hastaneye götürürdüm.

B. Doktor daha önce hayatımı kurtardığına göre onu alırdım.

C. Manen düşünürsem tabi ki hasta adamı alırdım fakat kendi geleceğim ve hayatım için her zaman tanışmak istediğim hayatımın rüyasını alırdım.

Burada doğru veya yanlış cevap diye bir şey yok, sadece, kişinin durumu algılayışı ve ele alış biçimi var.

Bu görüşmede cevapların yüzde doksana yakın bir kısmı "Yaşlı adamı alırdım." Olmuş. Ama sadece bir kişiyi işe almışlar.

O kişinin cevabı acaba nasılmış?

Arabadan inip anahtarı doktora veririm doktor benim hayatımı kurtardığı gibi yaşlı kişiyi de hastaneye yetiştirip iyileştirebilir.

Böylece ben de hayatımın insanıyla otobüs durağında baş başa kalıp onu tanıma fırsatını elde edebilirim.

Bu cevapla o kişi, hemen işe alınmış.

“İnsanoğlu tabii olarak bencildir” diyor mesaj. Verilen bütün diğer cevaplarda kimse arabasını vermeyi akıl edememiş.

"OKUDUYSAN ve BEĞENDİYSEN, BAŞKALARI DA OKUSUN DİYE PAYLAŞIR MISIN?" diyerek de bitiyor bu mesaj..

Sizin yanıtınızı bilemem ama Richart WHATELY “Biz insana, kendi iyiliğine çalıştığı için değil, komşusunun iyiliğine çalışmadığı için bencil deriz” diyor. Hayata tat vermeden tat alınmıyor demek ki, insana iyilik yaparken, kendimize de iyilik edebiliyoruz. Etrafımız gerçekten İYİLERLE DOLU! Bütün mesele fark edebilmekte…

 
Toplam blog
: 276
: 1102
Kayıt tarihi
: 19.11.12
 
 

Evli, 2 evlat babası, 1965'te doğdu, inançlı, müziksever, insansever, yurtsever, iyi yüzer, ünive..