Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '09

 
Kategori
Anılar
 

Araba sürerken hayal

Araba sürerken hayal
 

Uzun yolda araba sürmek başlıbaşına güzel bir serüvendir. Radyo açıldıktan sonra güzel bir müzik seçilir. Genellikle hafif ve yumuşak müzikleri seçerim. Çünkü hayal kurmayı kolaylaştırır. 90 km hızı geçmem. Korna çalmam. Kurallara aykırı hareket edenlere kızmam. Yanımdan geçen araçlara bakmam. İşte beklenen an gelmiştir. Artık dünyanın en özgür insanı benim, İşte bütün bunları yaparken yanında kimse olmamalı. Yalnız olmalısın.

En önemli kural hayallerini sınırlı tutmayı bilmektir. Sınırlı tutamazsan bir olayda yoğunlaşamazsan , o zaman özet gibi hayaller akar gider. Bir bakarsın gençliğinden başlamışsın , bir bakarsın sevgilinle kavga etmişsin , bir bakarsın çocukların seni hesaba çekiyor veya ölüm döşeğinde Azrail ile konuşuyorsun.

Onun için hayallerin sınırlı olmalı

-Bir senelik hayal kuracağım dedim içimden. Yalnızca bir yıl. Bu da sevgilimle ilk

tanıştığım gün olsun.

Nedense bu sevgili konusu bir türlü çekiciliğini yitirmez. Ne kadar hayal kurursam kurayım bu konuyu sinema perdeme getirmekten bıkmam. İşte gene o güzel yüzü, güzel gözleri, elleri, herkesin hemen dikkati çeken kocaman kulakları , burnu ki bana bunlar bile güzel gelmişti. Hiç unutmadığım çiçekli kırmızı elbisesi. Hüzünlü bakışları. Bakışları hep hüzünlü idi hemen biraz sonra ağlayacak gibi dururdu. Dudakları bu hüzünlü bakışa nasıl etmişse uyum sağlamış ve sadece ağzını görenlere bile aynı imajı verir duruma gelmişti. Ama ağlamazdı hiç , aksine her şeye gülerdi. Olur olmaz her şeye …. Onun o her şeye gülen hali kendisini çok çekici yapardı. Ben onun işte bu haline aşık olmuştum. Dizilerdeki sanatçılara güler, filmlerdeki olaylara güler, parasını çaldırır güler, benim telaşıma bakar gülerdi.

Bir tek benim ayrılmama gülmezdi. Bir tek ona ağlardı.

- Gitme ne olur , gitme! der gibi bakardı.

İşte o zaman ben onun dudaklarındaki o hüzünlü bakışı görür , hiç geçmeyecek gibi gelen bir sızı kalbime çöreklenirdi.

Beraber olduğumuz zaman nemi yapardık? Hiç…sadece o gülerdi ben izlerdim. Eğilip benim yüzüme bakar gülüp gülmediğimi anlamaya çalışırdı. Gülmediğimi görünce o da susar. Beraber bir bankta , arabada, deniz kenarında bir taşın üstünde oturur öylece dururduk.

Bir bakmışım geleceğim yeri gelmişim. Yaşamın ta ortasında bir güzel hayalim böyle biterdi. Geldiğime üzülür

- Keşke daha yavaş sürseydim ! Derim.

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..