Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

Arabistan’dan Temel’e

Arabistan’dan Temel’e
 

temel her şeyi güzel yapar


Arabistan’dan Temel’in Oğlu Cemal’e Mektubu

Ula uşağum Çemal. Allah’un selami, bereketi uzerune olsun. Uzun zamandur senunle haberleşemeduk. Yaşlu bobani sorayum dersen çok şukur eyuyum. Nasil olayum, bir zamanlar dedelerumuzun yeturup içurduğu adamlardan şimdi biz ekmek dilenuyruk. Onun acisini yaşayrum. Kısacasi habu çöllerde surunuyrum. Deyrum ki yeniden doğsaydum şimdi ne okurdum bilüy misun uşağum? Ula cemal, uşağum habu penum halumi göreysun değul mi. Emicen okudi, adam oldi. Ne güzel işi var. Hastaluk, gurbet işi yok. Yarun ne yiyecoğum diye duşunmeyi. Penum gibi sümüklü Fadime’ylen evlenmedi. Aldi memur karisi oh yaşayi. Kışun bile tatil yapayle. Ulidağ midur nedur oraya gideyle, kızak kayayle. Biz bir naylon bulup ta ahıraltındaki tarlada bile kayamazduk. Pen ise habu yaşuma kadar yapmaduğum bir iş kalmadi. Palukçiluk yaparsun işun Allah’un denuzune kalmış. Hamalluk yaparsun akşama kadar iş pulamasun. Eve gelursun paran yok ise eve gelursun sümüklü Fadime (anan) bile yuzune bakmaz. Fadime dedum da akluma geldi. Uşağum pen eskiden kimi seveydum, pilüymisun. Köyun en güzel kizi Emine’yi. Ama gözi açildi doktor Dursin’i aldi. Boban avucuni yaladi. Uşağum kafani utuledum diye duşunme. Bu mektupi sağa nicun yazayrum bilüy misun? Anandan mektup aldum. Deyi ki Çemal’un dersleri iyi değul. Notlari çok duşuk. Hiç ders çalişmayi. Ha sen bobandan hiç mi ders almadun? Ula keyfumden mi haburalarda surunuyrum? Ula evladum pen senun okuman içun haburalardayum. Penum durumuma duşme, para diye bu çöllerde yanayrum. Uşağum, sen derse gideysun siçacuk yerdesun. Kaloriferun yanayi. Orada kedi gibin mayuşup uyuysun. Uşağum çuval gibi uyuyacağuna ders dinlesana. Niye çalişmaysun? Kafasuz herif. Ula senun imkanun bu kafayla pende olsaydi reisicumhur bile olurdum. İşuttuğuma göre kafelere de çok gideysun. Kizlarla da kırişturmaya çalişuysun. Uşağum neleri kaybettuğunun farkinda değilsun. Belci de sultanluktan kapiculuğa koşaysun. Madem oyle yapacağdun niçun bana demedun? Seni çirak yapardun. Bu yaşundan sonra bi paltaya sap olaçağum deysen okumaktan başka çikar yolun kalmadi. Ula uşağum sen zaten demedun mi okuyacağum? Haa.. okumasan ne olur? Habu temel bobanun vardur üç kuruşu o da üç gunde biter. Ondan sonra ver elüni hamalluğa. Ama istersen sen de koş, sen da duş, sen da surun. Pen habu uyarulari yapmağa devam deceğum. Varsun hafuzanda çatuk kaşli bir baba Temel olarak kalayim. (Ama bil ki çatuk kaşlarum senden gelecek eyi haberlerle duzelecek) Kalbumun duracaği bahdiyar cune kadar senunle beraber yaralanmaktan başka bir şey yapamam evladum. Mektupumu piturdum. Senden isteğum yeniden duşun. Onunde epey zaman vardur. O zaman senun içun son firsattur. Geçen zaman geri gelmeyi. Yenuden inancuni taze. Penum pilduğum Temel’un oğli bu işun ustesinden gelur. Ha pen yapamayacağum diysen bana soyle. Hamalluğa tez başlayalum ki sırtumuz alissun. Oldi mi uşağum. Anana bişey dersan karişmam oni bil. Gozlerunden opeyrum.
Buban Temel

İsmet Yalçınkya Final Dershanesi

 
Toplam blog
: 137
: 1557
Kayıt tarihi
: 23.06.08
 
 

1963 yılı Trabzon Of doğumluyu. Emekli Öğretmenim Eğitimle ilgili konulara ilgim uzun yıllar önce..