Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Aracımın fenni muayenesini yaptırdım. (TÜV) dikkatle okuyun!...

Aracımın fenni muayenesini yaptırdım. (TÜV) dikkatle okuyun!...
 

Hep altını çizdiğimiz bir konu yine karşımıza çıktı. Bir toplum yeterince üretmiyor, deliler gibi tüketiyorsa, o toplumda dolandırıcı, soyguncu, üçkâğıtçı çok olur. Devlet elinden geldiğince onları yakalayıp cezalandırır. Ancak, eğer birtakım kanun ve kararnameler çıkarıp aynı işleri yasal biçimde kendi yapıyorsa, halk da seçimlerde o yönetime cezayı kesmelidir. Peki, halkın büyük bir bölümü bilinçsiz, cahil veya şark kurnazı ise ne olur? Aşağıda okuyacağınız benim aracımı fenni muayeneden geçirme macerama benzer maceralar olur.

Benim bir tane otomobilim var. Benim gibi yaşlı ve inadına hayata tutunan bir araç. 1990 model Serçe. Bir de ünlü bir markanın bakım servisi olan yeğenim var. Üstelik 1972 den beri araç kullandığım için de gerek bürokrasi konusunda, gerekse bakım konusunda yeterli deneyim sahibiyim. Değilse benim Serçecik bunca yıl zor dayanırdı. Öksürse doğru servise gider ve sağ olsun yeğen onu hemen halleder. Zaten gerekli sürelerde bakımı yapılıyor ama fenni muayeneden önce yeğen onu bir güzel elden geçirir, bende muayeneye girer ve işimi bitiririm. O en zahmetli dönemlerde bile muayene işim yarım günde biterdi. Şimdi bu işler özelleşti ya, tabii en geç bir saatte bitmeli değimli? Eh, telefonla randevu alıp saatinde gittikten sonra niye uzasın ki?

Yeni yılın ilk günlerinde muayene sürem geliyordu. Aslında bir hafta evvel, yani eski yılda gidip eski fiyattan yaptırabilirdim ama o zaman bende bir üçkâğıtçı olacağımdan, yapılacak üçkâğıtçılıkları söylemeye hakkım kalmayacağı için bazılarına göre dürüst, bazılarına göre enayice davrandım ve gününü bekleyip muayeneye gittim. Gitmeden ruhsatımı son bir kontrolden geçirdim. Bir muayene bölümü hariç dolmuştu. Yani bir dahaki muayeneden önce değiştirmem gerekecekti. Neyse, iki yıl var, kim öle kim kala.

Hemen kayıt bürosuna uğradım. Güler yüzlü memur işlemimi yapıp 160 Tl. istedi. Tabii artık nakit para taşımama döneminde yaşadığımız için kredi kartımı uzattım. “Biz nakit çalışıyoruz efendim” dedi. Yahu etme gitme. Burası şehir içi değil. Ben şimdi bir bankamatik bulana kadar sıram geçecek. Çaresiz yola koyuldum. Banka şubesinden nakit çekip geri geldim. Tabii sıra geçmiş. Yeniden sıra alıp girdim. Bereket emekliyim ve işim yok. Yoksa koca gün bir muayeneye gidecekti.

Muayene memuruna Serçeyi teslim edip çıkışa yöneldim. Aracın çeşitli kontrollerden geçtiğini uzaktan seyrediyorum. Neyse araç geldi. Memur, elindeki kâğıtları büyük bir ciddiyetle bilgisayara kaydettikten sonra yanıma geldi.

- Maalesef eksikleriniz var efendim. Şase numarası yanlış, Araç beş kişilikken dört yazıyor. Motorlu araç trafik belgesi değişecek, sonra yeniden muayeneye geleceksiniz.

Adeta tokat yemişe döndüm. Eve gelip kaputu açtım. Şasi numarasına baktım. Yanlış yok. Ancak numaranın önünde Tofaş yazıyor. Belgede bu yazı yok. Yıllardır bu araç böyle kontrola girmiş, yetkililer de böyle kabul edip bu belgeleri vermiş. Hangi küfürün daha uygun olacağını düşünürken diğer hataya gözüm takıldı. Fabrikasından dört kişilik olarak çıkan serçe birden beş kişilik oluvermiş.

İkinci sabah doğru Trafik şubesine gittim. Sıra aldım, derdimi söyledim. Bir yığın fotokopi ve dilekçe istediler. Kardeşim fotokopi makineniz yok mu kendiniz çeksenize diyeceğim, korktum. Adamın belinde silah var. Doğru takipçiye koştum. İstenilenleri yaptırıp parasını ödedim ve Trafik şubeye geri döndüm. Tekrar sıra alıp bekledim. İşlemler yapıldı 89 Tl. verdim. Bana Motorlu Araç Trafik belgemi verdiler. Tabii o gün de sizlere ömür oldu. Üçüncü gün tekrar muayene istasyonunun yolunu tuttum. Bu sefer para istemediler. Serçe tekrar muayeneden geçti ve olur aldı. Oluru veren memur tekrar Trafiğe gidip Araç Tescil Belgesinin yenilenmesini istedi.

Dördüncü gün tekrar trafikte geçti. İşlem bittiğinde tekrar pamuk eller cebe dendi. 60 Tl.

Oysa benim ruhsatımda daha bir muyenelik açık alan vardı. Çalınan dört günüme mi, ruhsatın yenilenmesi için verdiğim 150 TL. ye mi, takipçilere verdiğim boşa paralara mı yanayım bilmiyorum. Kendimi dolandırılmış gibi hissediyorum.

İzmir 2013-01-14

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..