Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '20

 
Kategori
Otomobil
 

Aracınız ve Lastikler

Kış lastiği mevzuatı hazırlanarak ülkemizde uygulamaya konmasından itibaren çeşitli medya organlarında sürekli altını çizdiğim bir konu var kış lastikleri.

Konumuz olan kış lastikleri konusunda ufak bir spoiler vermişken aracımızın en önemli donanımının lastikler olduğunu hatırlatmakta fayda var. Zira tonlarla ifade ettiğimiz ağırlıkları bulunan araçlarımızı yalnızca 4 adet lastik ve sadece avuçlarımızın içi kadar yüzeyleri yol ile tamas sağlıyor ve biz bu araç üzerinde 100, 120 ve hatta trafik kurallarına aykırı olmasına rağmen çok daha yüksek süratler yapıyoruz. İşte bu sebeple tek temas noktamız olan lastiklere vermemiz gereken önemi verip vermediğimizi yeniden sorgulamamız ve gözden geçirmemiz gerekiyor. 

Takvimlerimiz 20 Nisan 2020'yi göstersede tüm Avrupa ve Amerika gibi ülkemizde de Covid_19 salgınının gölgesinde kalan bir çok mevzu var. Bunlardan biri de 1 Aralık - 1 Nisan tarihleri arasında uygulanan Kış Lastiği uygulaması. Araçlarımıza kış lastiği taktığımızda henüz ortada herhangi bir salgın durumu yoktu, tarih 1 nisanı gösterdiğinde ise bir çoğumuz aracının marşına bile basamaz hale geldi, karantina ve sokağa çıkma yasağı uygulamalarıyla birlikte.

Fakat görüyorum ki trafikte pandemi sebebiyle sakinlik hakimken geriye kalan az sayıda araçta oldukça kuralsız ve hız limitlerini zorlar tarzda araç kullanıyor. Kuralsızlığa tekrar tekrar değinmeyeceğim yalnız fren mesafenizi etkileyen çok önemli bir unsur var! 

Biz her kışa girişte ne kadar kış lastğinden bahsetsekte yazın da yaz lastiklerine dönüş yapmamız gerekiyor. Kış lastiklerinin yapısı kışın daha iyi tutunma sağlamak adına yaz lastiklerinden farklıdır. Bu farklılık bize sürüş esnasında gürültü, yuvarlanma direnci sebebiyle karbon salımının ve yakıt sarfiyatının artmasının yanı sıra araçların fren ve tutunma performanslarına da olumsuz yansıması oılur.

Yumuşak hamurlu kış lastikleri ani frenleme durumlarında adeta bir silgi gibi asfalt yüzeyinde parçalanarak olması gereken mesafelerde duramaz ve normal duruş mesafelerinin iki katı kadar mesafelerde ancak durabilir. Bu deneyimleri ileri sürüş teknikleri eğitimlerimizde bizzat uygulamalı olarak katılımcılara aktarıyor ve birebir denemelerini sağlıyoruz.

Bu sebeple salgın yaşadığımız bu günlerde "trafiğe az çıkıyorum zaten" diyerek bunu ihmal etmeyin ve aracınızı lastikçinize götürerek yaz lastiklerine geri dönüş yapın.

 

Güvenli sürüşler dilerim...

 
Toplam blog
: 7
: 72
Kayıt tarihi
: 20.04.20
 
 

Yiğit Dedeoğlu, ileri sürüş teknikleri ve yol güvenliği uzmanı. Hobi olarak başladığı otomobil sp..