Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Aradaki Fark Ne?

Aradaki Fark Ne?
 

Bu yazıyı, yazıp yazmamak konusunda ikilem yaşadım. Geçen hafta Pazar akşamı Çekleri yendik ve çeyrek final oynamaya hak kazandık. Hepimizin sevinci çok büyüktü. Tam kaybedeceğimizi düşünürken kazanmak sevincimize, sevinç kattı. Sokaklar klakson sesleriyle inledi. Hepimizin sevinçten yüreği kabardı …

Çok sevindiğimiz de, mutlu bir haber aldığımızda bunu başkalarıyla paylaşmak, kutlamak isteriz. Sevinmek kadar sevinci paylaşmak ve kutlamayı istemekte en doğal hakkımız. Buraya kadar kimsenin söyleyecek sözü bulunmaz. Çünkü doğal olanı bu.

Pekiyi, İstanbul’da kutlamaların yapıldığı yer neresi ya da başka bir ifadeyle adresi neresi TAKSİM…

Kutlamalar yapılmadan önce çevik kuvvet tarafından meydan kapatılıp olağanüstü hal ilan edildi mi? Hayır. Hep birlikte kutlandı. O akşam Taksim meydanında kutlamalara katılanlar arasında hiç işçi, memur kısaca emekçi yok muydu?

Çok değil bundan elli bir gün önce yine aynı alanda başka bir kutlama yapılmak istendi.

Cevap olarak ne aldılar. Koskocaman bir “Hayır”

Madem bir alanın kutlamalara kapalı olduğu söylenmekte, söylenilen sözün arkasında durulması gerekmez mi?

Kimse beni yanlış anlamasın, sadece uygulamalar arasında nasıl çifte standart yaşandığına dikkat çekmek istedim.

Aradaki tek fark 1 Mayıs günü aynı alanda kutlanmak istenilen “İşçi ve Emekçi Bayramı” (Tuzla da her gün ya da gün aşırı feda ettiğimiz işçiler ve diğerleri) diğerinin ise galibiyet kutlaması olması. Pazar akşamı ve bu akşam futbol karşılaşmasından sonra çoşkunun yaşandığı, kutlandığı yerde 1 Mayıs günü insanın insana yaptığı zulme şahit olundu.

Şimdi yetkililere sormak istiyorum, iki kutlama arasındaki fark neydi?

(Şu anda saat 00:47 Ankara'nın cadde ve sokakları inanılmaz bir çoşku içerisinde. Ben de her Türk gibi sevinçli, mutlu ve guruluyum. Sevinç gözyaşları döküyorum. Bir balkona koşuyorum, bir pencereye ama silah seslerini duyunca içeri girmek zorunda kalıyorum. Yukarıdaki yazıyı yazmaktaki tek amacım böyle bir sevinci Taksim meydanında kutlamayalım demek değildi.)

var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); try { var pageTracker = _gat._getTracker("UA-7006964-1"); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {}

 
Toplam blog
: 226
: 1337
Kayıt tarihi
: 26.01.07
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Kitap okumayı, yazı yazmayı, resim yapmayı ve yabancı dil'den Türkçe'ye..