Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '16

 
Kategori
Deneme
 

Aralarındaki farkı anlatıyorsak insanların birbirine eşit olmadığını söylemek ayrımcılık olmaz

Aralarındaki farkı anlatıyorsak insanların birbirine eşit olmadığını söylemek ayrımcılık olmaz
 

İnsanlar birbirine eşit değildir zaten. Nesnel olarak bir yana hani deniliyor ya insanların onuru eşittir, o da olmasın. Dilenciyle kralı neden eşitlemeye çalışıyoruz ki? Sadece ve sadece hakların dağıtımında… Saygıda bile eşit olamazlar.

Aşağıdaki bu sızlanmanın nedeni dilenciyle kralın aynı görülmemesi değil, dilencinin dilenci kadar dahi onura sahip olmamasıdır. Sen beni dilenci olarak kabul et ben kral saygısı istemiyorum; hamalsam hamal olmanın şerefi bana yeter. Ama sizler bir hamala hamal gibi bile davranmıyorsunuz.

Anlatayım; hamal olduğum zaman sırtıma binme hakkın var mı? Parasını verirsen seni bir eşya gibi taşırım, binersin; ticaret yani. İşimi yaptığım için onurum zedelenmez. Lakin benim de hamallık onurum var, onu kabul etmiyorsun!

Hayatın altı, ortası, üstü, şu kadar yukarısı, en tepesi, tabanı dibi filam vardır; bu, hayatın gerçeğidir. İnsanlar bu konumlardan birinde yer alırlar. Neden yukarıdasın/aşağıdasın vs diyemeyiz. Çıkamamışlardır, nedenleri vardır, şansları yoktur, ya da belki tercih etmemişlerdir. İnsanlar bu hallerine razıdırlar. Sizler(yukarıdakiler) onları bu halde bile kabul etmiyorsunuz. Dilenciden aşağısı yok ki nere gideyim? Yerin dibine mi gireyim? Beni alçaltmayı bırak, kendin yükseleceksen yüksel; yukarısı boş çünkü Allah’a kadar.

Dilenciye dilenci demek onu aşağılamak anlamına geliyormuş. Kim diyor bunu; tuvalet temizliyorum, işimi söyle onur duyarım; çünkü yapılması gerekiyor,  artı ekmek param.

Aslında sorun iş ve mesleklerin itibarıyla ilgili. Krallık iyi, hamallık kötü; sensin kötü! O düşük itibarlı işi yapan da haliyle kötü oluyor.

Yapılan yanlış: Aşağıdakilerin daha aşağı, yukarıdakilerin daha yukarı gösterilmesi. Valiyi vali olarak görüyorsan sorun yok,  sorun valiyi kral gibi görmekte. İster değer ver ister verme; ama lütfen herkesi kendisi olarak kabul et. Fakirsem zengin sofralarında elbette işim olmaz. İnsanlar zenginle fakire ne yapsak farklı davranırlar; hakları dağıtırken bu kral bu dilenci diye ayıramazsın ama.

Biz aşağıdakilerle ilgili savunma da gerekmez, neyimi savunuyorsun. Hamalım ben 5 lira almam normal, senin gibi 10 lira isteyemem; çünkü sen hak etmiş oralara kadar gelmişsin. Sorun bana da 10 lira verilmeyişi değil, hakkım olan 5 lirayı bile vermeyişin. Otobüste “alt tarafı hamal, bir şey olmaz” deyip ayağıma basışın. Hamalsak hamal saygısı istiyoruz, onu göster yeter.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..