Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '17

 
Kategori
Edebiyat
 

Aramayın beni başka yerde

Aramayın beni başka yerde
 

Görsel alıntı


Aramayın beni başka yerlerde,

Küllenmiş mangalda yatan kor benim,

Pırlantadan taşan renk benim değil,

Heybedeki yeşil benim, mor benim.

*****

Akşam ateşiyim çadır önünde,

Bir kuru sırımım çarık gönünde,

Doğu kızlarının saç püskülünde,

Boncuk benim, ışık benim, nur benim.

*****

Benim değirmenin önündeki yük,

Benim şu kıraçlar, şu koca höyük,

Zerreden ufağım, dağlardan büyük,

Acı soğandaki ince zar benim.

*****

Fukara çobanın işliğindeyim,

Çocukların bayram harçlığındayım,

Gelinlik kızların başlığındayım,

Rüzgâr benim, yağmur benim, kar benim.

*****

Arpa ekmeğiyim esmer ve katı,

Kahve koydukları bir eski kutu,

Ben çakırdikeni, ben ayrık otu,

Kurda kuşa, dağa taşa yar benim.

******

Ne yapsanız, ne etseniz nafile,

Sinmişim kavala, mızraba, tele,

Emrah'ta coşkuyum, Yunus'ta çile,

Müşkül benim, çetin benim, zor benim.

*****

Ben postta çökelek, pekmezde şıra,

Ben gazı tükenmiş isli bir çıra,

Bahçeye, bostana, taşa, bayıra,

Yorgun alınlardan düşen ter benim.

*****

Aramayın beni başka yerlerde,

Haritada görünmeyen yer benim.

Pırlantadan taşan renk benim değil,

Kilimdeki sarı benim, mor benim...

Bu çok derin anlamlı, eserin sahibi şair Şemsi Belli 13 Mart 1929'da Malatya'nın Arguvan ilçesi Kızıluşağı köyünde doğdu. Haydarpaşa Lisesi'ni ve Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Öğretmenlik ve gazetecilik yaptı.

Malatya'da 'Kervan' ve 'Çadır' dergilerini, Ankara'da Memleket gazetesini, İstanbul'da Son Posta gazetesini ve Şiir Defteri dergisini yayınladı.11 Ekim 1995'te öldü. 

Şiire, halk şiiri türü ve saz şairliği geleneğine bağlı koşmalarla başladı. ilk şiiri Çınaraltı dergisinde yayımlandı.

Halk şiiri geleneği etkisinde ilk ürünlerini veren şair daha sonra kendi çizgisini bulmuş, serbest şiire yönelmiş. Garip şiir akımının etkisi bu dönem şiirlerinde görülüyor.

Düzyazı şiirleri (mensur şiir) de yazan Şemsi Belli bu alanda yetkin şairlerimizden biridir ve Ümit Yaşar Oğuzcan’la birlikte çağdaşlarından bu tarz şiirleriyle ayrılır.

Şemsi belli’nin tüm eserlerinde yerel ağız özellikleri, kırsal şiire yönelmesi, açık ve anlaşılır dil kullanması belki de sevinmesinin başında gelen sebeplerden biridir.

( Sağ olsun var olsun TDK ülke insanları için anlaşılır dil sözcükleri yerine yenilerini Avrupa'dan ithal ediyor. Gençlerimiz alıştı, doğan bebeklerimizde onlardan öğrenir. Değerlerimiz de bir, bir zayi olur )  

En ünlü şiiri Anayasso’dur. 1968 yılında yayımlanan bu şiir ile ülkenin doğusunda mahrumiyet içinde yaşayan insanları gündeme getirerek büyük ilgi uyandırdığı da bir gerçektir

Bestesini Muzaffer İlkar’ın yaptığı Bir Yangının Külü adlı unutulmaz şarkının söz yazarıdır. Tiyatro, gezi yazısı, anı, araştırma-inceleme alanlarında da ürünler vermiştir.

Kendisini ve ardında bıraktığı eserlerini anlamak için birkaç şiirini okumak bile yetiyor. 

Öldüm İşte…

Kalabalıklar karşılamadı ki,

Kalabalıklar uğurlasın,

Uğur dediğim söz gelişi,

Uğur neresinde bu yolculuğun,

Ha üç kişi, ha beş kişi...

Rahmetli Şemsi Belli’ye Yüce Allah’tan rahmet diliyorum. Allah onu cennetiyle sevindirsin.  

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..