Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Aranızda Dünyalı olan var mı ?

Aranızda Dünyalı olan var mı ?
 

siz nerelisiniz :)


Çocukluğumda ne zaman yabancı bir yetişkinle karşılaşsam değişmeyen bir soru vardı: "Nerelisin sen?" Şaşkın şaşkın bakardım, ne anlamı var bunun, neden bu soru yetişkinler tarafından sık sık soruluyor diye hep düşünürdüm. Hani ne seversin de, ne istersin de, hayalin ne de ama bana bu soruyu sorma, çünkü benim için hiçbir anlamı yok...Ve bu soru, büyüdüm, kırk beş yaşıma geldim maalesef hâlâ soruluyor. Sosyal medyadan mesaj atarak bile bu meşhur ve anlamsız soru sorulmaya devam ediyor...

Hatırlıyorum da dokuz on yaşlarındayken oturduğumuz evin karşısında bir köşk vardı ve orada doğudan gelmiş bir aile oturuyordu. Çocuklarıyla arkadaşlık ederdim, çok kalabalık bir aileydi. Büyük küçük hepsi benim arkadaşımdı. Çok eğlenirdik, en çok da acıkınca onların mutfağına dalıp lavaş arası toz şeker, bulgur, mercimek ya da çökelek koyup sokakta yediğimiz anları hatırlıyorum. Bu aile Kürt bir aileydi, benim için tek farkları onların benden fazla yabancı dil daha bilmeleriydi. :) Gerisi benim dostlarım olmalarıydı. Sonra da Alevi arkadaşlarım oldu, onlar da çok canayakın arkadaşlarımdı ve çok eğlenirdik. Üniversiteye başladığımda Türkiye'nin pek çok şehrinden arkadaşlarım oldu, onlarla da çok eğlenirdik, pek çok şeyimizi paylaşırdık. En çok da ders notlarını ve paralarımızı :) Sonra ülke dışından arkadaşlarım olmaya başladı. Alman, Hollandalı, İngiliz, Hıristiyan, Katolik, Musevi... Onlarla da çok güzel günlerimiz, paylaşımlarımız oldu. Her biri bana ayrı bir zenginlik, ayrı bir değer kattı. Ama hiç bir zaman aklıma o garip soru gelmedi: "Nerelisin sen ya da dinin ne?"

Şimdilerde kızım da karma bir okulda okuyor, pek çok değişik yerden ya da değişik inançlardan ailelerin çocukları var. Geçenlerde o da bana sordu bu soruyu, belli ki ona da bir yetişkin sormuş:) "Anne nereliyiz biz?" "Dünyalıyız kızım" diye cevap verdim. "Tamam da onun dışında nereliyiz" dedi. "Onun dışında bir yer yok kızım, hepimiz dünyalıyız" dedim. Çocukken o soruyu soran yetişkinlere bulup da veremediğim cevabı verdim. Belki şimdi kızıma bir daha soran olursa benim o zamanlarda vermem gereken cevabı o verir.

Bugüne kadar hiç kimseye sormadım bu soruyu, sormayı da düşünmüyorum. Çünkü senin nereli olduğun, neye inandığın beni hiç ilgilendirmiyor. Çünkü ben sadece senin şu anda, şimdide olan varlığınla ilgileniyorum. Çünkü ben senin ne kadar insan olduğunla ilgileniyorum. Çünkü ben sendeki benle ve bendeki senle ilgileniyorum. Çünkü ben senin içindeki sevgiyle, vicdanla temas kurmak istiyorum...

- Arzu Hanım nerelisiniz?

- Dünyalıyım :)

- Güzel cevap :) Ama onun dışında, gerçekten nerelisiniz?

- İnsan boyutunda dünya dışında bir yer yok, sizin gibi ben de dünyalıyım; memnun oldum :)

-Sahi, siz nerelisiniz ?

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu 

www.arzubiyiklioglu.com

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..