Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '20

     
    Kategori
    Gezi Rehberleri
    Okunma Sayısı
    39
     

    Arapgir Fotokamp (Camping)

    Kamp tutkunları olarak Doğu Anadolu Bölgesinde nerede kamp yapılır diyorsanız işte size ilk cevabı veriyorum; Arapgir’de arabanızı kenara çekin ve çadırınızı kurun! Tam olarak doğa tutkunlarının istediği gibi bir yer, Malatya’nın Arapgir ilçesinde Kayaarası Kanyonu’nun içinde doğal olarak oluşan bu kamp alanı telefon şebekesinin çekmediği, arkadaşlarınız veya kendiniz ile baş başa kalabileceğiniz bir ortam sunuyor.

    Mangal yakmak için ve yüzmek için gelen günübirlikçiler fazlaca var fakat insanların kesinlikle birbiri ile bir ihtiyaç hali dışında bir işi yok. Yerel halk anlayışlı ve en önemlisi yardımsever. Malatya’lıyım diye söylemiyorum; yolda gördüğümüz bir amcayı arabaya alıp yol üstü bir yerde bırakınca hemen tarlasına davet etti ve “ekili ürünleri toplayıp götürmezseniz sizi asla bırakmam!” diye tembihledi. Baktık ki amcadan kurtuluş yok tarlaya daldık ve taze biber, salatalık toplayarak yolumuza devam ettik.

    Hava 42 dereceyken vardık kanyona ve kamp sandalyemizi akan suyun içerisine kurduk, arkamıza yaslandık, vücudumuzdan çıkan “coss” sesini dinledik. Akan suyun serinliği günler geçmesine rağmen aklıma gelince yine kemiklerimi titretiyor. Ayrıca yine doğal yollar ile akar su üzerinde oluşan göletler suyun sürekli yenilenmesi ile beraber pandemi döneminde dahi yüzmek için güvenilir bir alan oluşturmuş durumda. Tabi ben suya oturduktan sonra hissettiğim soğuk sebebiyle yüzmeyi aklımdan dahi geçiremedim. Fakat meraklısı hayli fazlaydı ve çılgınlar gibi eğleniyorlardı diyebilirim.

    İlçeden yaptığımız alış veriş sonrası buz çantamızı suya koyunca, iki gün boyunca hem suyumuz serin kaldı, hem etlerimiz bozulmadı. Yani şebeke gibi elektriğe veya buzdolabına dahi ihtiyaç duymayacaksınız. Doğa tüm ihtiyaçlarınızı bu kamp alanında karşılıyor! Ed Stafford’tan öğrendiğim ilkel balık avcılığı yöntemi ile yayın balığı da yakaladığım kampta ruhum dibine kadar dinlendi diyebilirim. Fakat söylemek isterim ki; balıkçılığa güvenmeden tedarikli gitmenizde fayda var. Çünkü genelde herkese hitap etmeyen balıkları gördüm. “Aman ne olacak ki, haydi gidelim bir alabalık, sazan tutalım da akşama onu yeriz!” derseniz aç kalma ihtimaliniz yüksek olacaktır.

    Dört kişi gittiğimiz kamp alanında daha önce kamp tecrübesi olmayan bir arkadaşımız dahi hemen ortama ayak uydurdu ve akşam güzel bir uyku uyudu diyebilirim. Su sesi, temiz hava ve serinliğin olduğu bir yerde nasıl güzel uyku uyunmaz ki? Hemen söyleyeyim nasıl güzel uyku uyunmayacağını; eğer sadece standart bir mat alıp, üzerine ince bir pike serip uyumayı denerseniz dere yolu ile oluşan taşlar kıçınıza batar ve rahat uyuyamazsınız. O yüzden şişme mat veya standart mat üzerine sereceğiniz kalın bir şey mutlaka gerekli. Çünkü kumluk veya taşsız bir yer bulma olasılığınız özellikle geç kaldığınız taktirde zor olacaktır.

    Kamp alanının börtü böceği çok mu? Her akar su kenarında olduğu kadar diyebilirim. Yengeç çadır içine giremediği için size bariz tehlike oluşturacak haşere bulunmuyor. Fakat tabi ki yengecin yanı sıra bir çok türden örümcek, her türden karınca, kara sinek ve bolca mavi renkte yusufçuk böceği var. Beni ne ısırdı bilmiyorum, yaklaşık üç gündür sırtımda doğum lekesi gibi bir iz kaldı. Tabi ki iyileşme aşamasında, yani kalıcı olmayacak. O yüzden ekstra olarak kimyasal böcek kovar alarak bedeninize sürmeyin. Bir kamp ateşi, çadırınıza girene kadar sizi her şeyden koruyacaktır. Çadıra girdikten sonra da zaten haşere konusunda güvendesiniz demektir.

    Arapgir Belediyesi tarafından oluşturulan “Yırtık da Olsa Çadırınla Gel!” sloganı ile gündem oluşturan “Uluslararası Malatya Fotokamp” etkinliğini beklemenize gerek kalmadan, yol üzerinde mutlaka uğrayıp kamp kuracağınız bir yer olan Kayaarası Kanyonu’nda yapılan etkinlikte 2019 senesinde herkes tarafından konuşuldu. Yani etkinliği takip etmenizde fayda var.

    Son olarak klarnet ve cümbüş ile içme suyunuzu tedarik edeceğiniz “Garipler Meyhanesi” tarafında takılan abilerimizi görünce kamp alanınıza davet edin. Güzel çalıp, güzel söylüyorlar. Günü sonlandırırken hem müzikleri hem sohbetleri ruhunuzu okşuyor.

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 39
    Kayıt tarihi
    : 04.07.20
     
     

    Olur da sorarlarsa; aslen Metalurji ve Malzeme Mühendisi fakat Çalışma Ekonomisi'nde yüksek lisan..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster