Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '13

 
Kategori
TV Programları
 

Aras Bulut İynemli- Tolga Sarıtaş / Muhteşem Yüzyıl’ın Şehzadeleri ışık saçtı!

Aras Bulut İynemli- Tolga Sarıtaş / Muhteşem Yüzyıl’ın Şehzadeleri ışık saçtı!
 

Artık kin ve öfkeyle bakacak o gözler!


Güçlü dizi, yeni oyuncu kadrosu ile daha da güçlenerek ekranlardan bizlerle buluştu. Buluştu da ne o öyle Survivor mı seyrediyorum, Muhteşem Yüzyıl mı? Yarışmayı tamamlayan Acun Medya saraya sızmış! Korkum şudur ki son bölümde 2. Selim tahta çıkarken Acun Ilıcalı’ya da bir rol verilecek.

“Ben Hürrem’i isterim!” “Meryem Uzerli, neredesin?” diyenleri duymadım değil! Çok iyi duydum da tarih sayfalarında ki “Hürrem’in şehzadeleri sancağa çıktıktan sonra ki hali” ne olmuş diye merak edene rastlamadım! Hürrem Sultan, sadece evlat acısı ile yüzünü, gözünü soldurmadı, tarih sayfalarına bir bakıyoruz ki Hürrem hastalanmış, hem de bu hastalıkla hayatını kaybedecek. Şimdi sorum şu olacak sizlere “Meryem Uzerli hayranı olsaydınız ve Hürrem’i ekranda az görseydiniz, homurdanmaz mıydınız?”. Şahsen eğer tarih çizgisi ile diziyi takip etmiyor olsaydım ben veryansın ederdim. O yüzdendir ki Vahide Perçin de az görünen bir Hürrem Sultan olarak ekrana yansıyacak. Boşuna canınızı sıkmayın ve şehzadelerimize neler oldu masalına bir bakın derim.

2. Selim rolü ile karşımıza çıkan Engin Öztürk, oyunculuk olarak çok beğenildi. Doğrusu ben de beğendim de 2. Selim için biraz fazla erkek buldum. 2. Selim’in masculine tavırları olmayan bir padişahımız olduğunu bilmeyeniniz var mı? Oysa Engin Öztürk dizide çok keskin bir erkek görüntüsüne ve tavrına sahip olarak bedenlenmiş. Oyuncu kendine biçilen role iyi girmiş, senaristlerin yazdığı Şehzade Selim’i iyi kotarmış ama bizim şehzadeyi kan tutar, nasıl da Nur Banu Sultan’a ilk müdahaleyi şehzadem yapar? Oysa Nur Banu Sultan’ı, 2. Selim gerçek tarihte evlendiği gün ilk defa görmüş ve delicesine tutulmuştur. Artık masal diyerek geçtiğim için 2. Selim’den tarihte yazamadığı bir kahramanlık öyküsü diye bakıyorum olaya!

Nur Banu Sultan karakteri ile seyrettiğimiz Merve Boluğur da çok beğenildi. Ben de beğendim ama çok öne çıkan bir oyunculuk lezzeti alamadım doğrusu. Ekranın her köşesinden Survivor fışkırıyor diye midir, nedir Nur Banu’nun sahnelerinde benden sadece bir homurtu çıktı. Merve Boluğur’un oyunculuğu yüzünden değil, Survivor’ın gölgesinin oyuncunun yüzüne düşmesinden dolayı. Ayrıca tarihte Nur Banu Sultan’ı, Hürrem Sultan kendi beğenir ve Manisa Sancağına da kendi gönderir. Neyse masalın tadını kaçırmayayım değil mi?

Merak edenlerin Milliyet Blog’da ki Tarih, Kültür-Sanat, Tv sayfalarında ki yazılarımdan gerçek öyküleri bulacaklarını hatırlatıp dizinin asıl şehzadelerine gelmek istiyorum.

Şehzade Cihangir rolü ile ismini bir haftadır pek çok yazıda okuduğum Tolga Sarıtaş’ın oyun performansı gerçekten de göz doldurdu. Hani bahseden yazılarda bir paragrafın içinde zar zor bulduğum Tolga Sarıtaş, dizi eleştiren tv proglamlarında da 2 kelamı ancak duyulabildi. Oysa oldukça zor bir karakteri başarı ile giydi, yürekleri acıtarak, kanatarak karşımıza tarihi karakterin şair ruhunu, her şeye rağmen yaşamak duygusunun altını çok iyi çizdi. Performansını her oynadığı bölümde arttırarak daha da dikkat çekeceğini düşünüyorum doğrusu “Tebrikler Tolga Sarıtaş!”  

Bir de Şehzade Bayezid’a göz atalım mı? “Evet” çığlıklarınız klavyemin başına kadar geldi! Ama ekrana bakan, diziyi eleştiren, diziyi yazanların aklına neden gelmedi Aras Bulut İynemli? Bir satırla bu rolün altı çizilemez demekten kendimi alamıyorum.

Şehzade Bayezid rolüne can veren Aras Bulut İynemli oldukça popüler ve fanları olan bir oyuncu. Öyle Bir Geçer Zaman Ki dizisinde oynadığı Mete karakterinin çıkardığı yangın sahnesindeki başarısı ile gözleri üzerine çevirmeyi başarmıştı. Sadece bir sahne, bir şarkı ile ünlü olup daha sonra havası sönen pek çok kişi ekranlardan unutulmak üzere geçerken Aras Bulut İynemli, bunun tam aksine başarısına başarı katarak devam edeceğinin sinyalini oynadığı rol ile vermişti. Umut vadedenler listemdeki isimlerden biri de Aras Bulut İynemli’dir.

Şimdi ben o geceki performansına bir bakmak isterim ve umarım gördüklerim sizlerin de dikkatini çekmiştir!

Mete kimliğine 3 sezondur alışa gelmiş bir oyuncunun çarçabuk Şehzade Bayezid kimliğine girişini hayranlıkla seyrettim. Nedeni çok basitti aslında sağ olsunlar senarist arkadaşlar çeşnisi bol, şahane bir kimlik yaratarak başlamışlar Şehzade Bayezid’in tanıtımına. Ben de “Mete’nin kimliği, şehzademe bulaşacak mı?” endişesi ile pür dikkat baktım. O da ne? Sesi ile oynamaya başladı sahneyi Aras Bulut İynemli; taklitleri, şen -şakrak keyifli tavırlarını sergilerken, şehzadeliğinin vakarını sadece dövüş sahnesine ustalıkla taşıdı.

Mete’nin “M” si oynadığı rolün hiçbir yerine değmeden, başarısını gösterdi.  Neredeyse hiç mola vermeden üst üste “Öyle Bir Geçer Zaman Ki”, “Mahmut ile Meryem”, “Tamam mıyız?” projelerinde yer alıp Şehzade Bayezid olmak o kadar kolay mı? İşte, Aras Bulut İynemli bunu başardı. Tabi bundan sonra ki sahneler de hayatını akışını değiştiren depremler ile şen-şakrak edadan çok kin, nefret ve öfkeyi göreceğiz gözlerinde. Aras Bulut İynemli, star olma yolunda çok dikkatli ve disiplinli bir genç oyuncu olduğunun altını Şehzade Bayezid ile bana kanıtladı, yürüdüğü olun ışıklı olmasını dilerim!

Hayatta yürüdüğünüz yolun ışıklı olması dileği ile…

www.televizyongazetesi.com

https://www.facebook.com/pages/Ece-Er-%C4%B0le-Ba%C5%9Fb

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..