Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Araştıracaksın birader

Bir takım yasalar çıkıyor, düzenlemeler yapılıyor, habire bir şeyler değişiyor…

Uzmanlarca tartışılmadan, kurumların ve en önemlisi halkın görüşü alınmadan ‘pat diye’ geçiveriyor bu düzenlemeler.

Durumun özeti bu.

***

Fakat, ben bu konuda hükumeti suçlamıyorum. Evet, suçlamıyorum.

Tüm bunlardan habersiz olan halkı suçluyorum.

“Hükumet tarafından bildirilmezse, nasıl haberimiz olacak” diyeceksiniz.

Doğru. Ancak bu, gerçekten bildirilmeyen konular için geçerli. Eğer, en genel hatlarıyla bildirilen konulara dahi iyi ya da kötü sesiniz çıkmıyorsa, bu soruyu sormaya da hakkınız yok.

***

Örneğin şu 4+4+4 teklifi.

Şimdi alsam elime mikrofonu, çıksam sokağa, önüme ilk gelene sorsam, “nedir bu 4+4+4¨ diye, bilmez. Vallahi bilmez.

Çünkü adam koyun olmuş birader, nereden bilecek.

***

Sadece bu mu? MİT’i sorsam, yine bilmez. MİT’in açılımını bilmeyen var yahu.

***

Bu yüzden, aslında, “tamam da haberimiz yoktu ki” türü cümleler, boş bir bahaneden öteye gitmez.

Araştıracaksın kardeşim!

Bu konular sadece seni beni ilgilendirmiyor, ülkeyi ilgilendiriyor.

Yeri geldiğinde yırtık dondan çıkar gibi, “Vatan elden gidiyor” diye bağırmayı biliyorsan, araştıracaksın.

***

Bak, önünde internet var, kullanmayı bilmiyorsan gazete var, okumayı bilmiyorsan televizyon var. Var oğlu var…

Ama sen hala, “bana dokunmayan yılan bin yaşasın” diyorsan, gün gelir o yaşattığın yılan sana öyle bir dokunur ki, tebdilin şaşar, kalırsın ortada.

***

‘Hep muhalif ol’, ‘sadece muhalefet et’ demiyorum elbette. Ama konuş güzel kardeşim, konuş.

Ne bileyim, ‘haklısın’ ya da ‘haksızsın’ de.

İnan, insan olmanın, konuşabilmenin erdemini o zaman anlayacaksın.

***

Ama bunları kulak ardı etme, yap, olur mu?

Yapabildiğin sürece insansın.

*

Murat HASGÜN - mhasgun@murathasgun.com.tr

www.murathasgun.com.tr/blog

 
Toplam blog
: 60
: 294
Kayıt tarihi
: 16.09.10
 
 

1990 yılında İstanbul'da doğdu. İlk Öğrenimini Faruk Timurtaş İlk Öğretim okulunda, lise öğrenimi..