Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '16

 
Kategori
Eğitim
 

Araştırmacı, Eğitimci Yazarlarımızdan Zeki Sarıhan, Didim Yönder Okulları öğrencileriyle buluştu.

Araştırmacı, Eğitimci Yazarlarımızdan Zeki Sarıhan, Didim Yönder Okulları öğrencileriyle buluştu.
 

     Bir dizi konferans için bölgemizde bulunan Zeki Sarıhan, Didim ilçemizin çağdaş yüzü olan Yönder okulları öğrencilerine, “Vatan Türküsü” kitabında da anlattığı gibi İstiklal Marşımızın tarihsel öyküsünü öğrencilere bir ders tadında anlattı… Dünya’da ilk ulusal marşın İngiltere Marşı olduğu belirterek, Dünya ulusal marşları hakkında kısa bilgiler verdikten sonra “İstiklal Marşımızın tarihsel sürecini bir öykü tadında öğrencilere anlattı. Sarıhan; 1920 yılı Türkiye’nin en buhranlı dönemiydi… Kurtuluş Savaşımızın ilk dönemlerinde askerlerimiz sürekli yeniliyorlardı. Askerlerimize ve halka heyecan ve moral vermek gerekiyordu.  İsmet İnönü, bir marş yazılsın askerlerimizin morali yükselsin istiyordu… Bu amaçla bir yarışma düzenlendiğini bu haberi o günün basını “Vatan Türküsü yarışması açıldı” şeklinde duyuruyor. Sarıhan, bu ifadeyi çok beğendiğim için kitabımın adını da “Vatan Türküsü” koydum dedi…

İlk aşamada yarışmaya, Kazım Karabekir Paşa’nın şiiri dâhil 724 şiir katılıyor fakat hiçbir şiir beğenilmiyor… Dönemin Maarif Vekili Hamdi Suphi(Tanrıöver) M. Akif Ersoy’a marş yazmasını teklif ediyor… Sarıhan, M.Akif konusunda da kitap yazdığını, M.Akif hakkında ve İstiklal Marşı sürecindeki gelişmeleri  öğrencilerin seviyelerine göre anlattı. İstiklal Marşımızın 1930yılına kadar farklı şekillerde söylendiği, daha sonra Z. Üngör’ün bestesinin resmi olarak kabul gördüğünü, ilk başlarda oldukça yavaş söylenen marşımızın daha sonra hızlandırıldığını ve bugünkü şeklini aldığını belitti…

     Ders bitiminde öğrenciler,  Yazar Sarıhan’a sorularını yönelttiler… Sarıhan’ın kitaplarını daha önce edinip ve okuyarak gelen öğrencilerin sorularına  Sarıhan, sohbet tadında yanıtlar verdi… Daha sonra öğrenciler kitaplarını imzalattılar…

     Bu vesile ile bulunduğumun okulda, Didim Yönder Okulunun Kurucusu İşadamı Sayın Ekrem Gençaslan okulunu  bize gezdirdi. Ülkemizin birçok ilinde ve yurt dışında yıllarca öğretmen olarak çalışmış biri olarak, okulu çok beğendim. Ülkemizin çağdaş ve aydınlık yüzünü bu okulda gördüm… Bu okulumuzla ile ilgili gözlemlerimi ve düşüncelerimi bir başka yazımda sizlerle paylaşmak istiyorum…

     Sarıhan, programın bitiminde okulun Türkçe öğretmeni ile yaptığı sohbette, okulun kitap okutma yönündeki yöntemlerini, velilerin de bu eylemin içine  katılmasının çok önemli olduğunu belirterek, okulu kutladı…

Yazılarını ve kitaplarını 1980 yılından beri okuduğum ve yararlandığım eğitimci, araştrmacı “Kurtuluş Savaşı” uzmanı  yazarımızla birlikte olmaktan, sohbet etmekten çok mutlu olduğumu da ayrıca belirtmek isterim…

Görüşmek üzere...   

Not: Konuyla ilgili fotoğraflar aşağıda "Milliyet Blog Galeride

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..