Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '09

 
Kategori
Futbol
 

Arda: "Sen Galatasaray takımının kaptanısın!"

Arda: "Sen Galatasaray takımının kaptanısın!"
 

Yapma be Arda.


Bir derbi maçı daha oynandı. Sonuç Fenerbahçe: 3 - Galatasaray: 1 olarak neticelendi.

Sonuçtan çok maç öncesi olan olaylar konuşuluyor. Maç öncesi iki takım oyuncuları arasında yaşanılan gerginlik neticesinde maçı yönetecek hakem üçlüsünün içinde bulunan yan hakem Tarık Ongun’un başına bir cisim isabet etmiş ve kanlar içinde kalmıştır.

Pekiyi bunun sorumlusu kimdir?

Bunun sorumlusu bence Arda olmalıdır. Bilindiği üzere Stada gelen az miktarda Galatasaray taraftarının uzağında ki yarı alanında ısınmakta olan Galatasaraylı futbolcular taraftarların çağrısı üzerine Fenerbahçeli oyuncuların yanında geçmek zorunda kalarak taraftarlarına ulaşmışlardır. İşte o sırada Arda ile Fenerbahçe’de forma giyen Brezilyalı Cristian arasında bir çarpışma olmuş. Arda arka arkaya giderken Cristian’ı görmemiş olabilir ve bundan dolayı Cristian’a çarpar. Ne olduğunu anlayamayan Cristian Arda’yı şöyle itekler de. Arda başta bunu kafasına takmaz taraftarlarının önüne gider onları selamlar ve ısınma yerlerine dönerlerken bu sefer Arda Cristian’a döner bir şeyler söyler.

Arkadaşlar! Benim de anlayamadığım konuda bu zaten. Baştan sen kalkıp bu ufak olayı o an tepki göstermiyorsun. O an için tebrikler Arda. Ama ondan sonra Arda öyle bir hırsımla geldi ki Cristian’ın üzerine. Belki gelmezse bu olaylar hiç olmayacak.

Ben Arda’nın olgunlaşmadığını görmekteyim ve kesinlikle Arda bu olmamalıdır diyorum. Bu şahsi görüşüm. Kaldı ki Galatasaray’ın yıllarca giyen o 10 numaralı oyunculara da bir yerde saygısızlık etmiş oluyor.

Galatasaray’ın 10 numaralı formasını Metin Oktay, Hagi gibi oyuncular giydi. Yıllarca onlar bu formayı onurları ile taşıdılar. Şimdi de Arda giyiyor ve üstelikte takım kaptanı da.

Arda o an belki el uzatsa görmedim arkadaşım dese herkesin önünde büyümez miydi? Sen takım kaptanısın ve buna muktedir eğer kendisine çarpmamış bile olsan onun tepkisine gülerek cevap verebilir yine de özür dileyerek olayı örtbas edebilirdi.

Zannedersem Metin Oktay ve Hagi olsaydı bunu böyle yaparlardı diye düşünüyorum. Acaba yanılıyor muyum?

Bu olaya medyayı da suçlu buluyorum. 10 yılda yenemeyen Galatasaray’ın Fenerbahçe’yi yenecekmiş gibi göstermekte bence yanlıştı. Galatasaraylı yazarların “Bu sefer Fenerbahçe’yi ezerek yeneceğiz, bakın onları sahasında gömeceğiz” gibi söylevler taraftarlara da inandırmış olmalı ki bu böyle olunca benim bloğuma yazdığım “Bizi her sene yenmeye geliyorlar” ve “Ben: Bir şey biliyorum ki söylüyorum” adlı bloglarıma Galatasaraylı taraftarlardan sizleri ezerek bu sefer yeneceğiz diye yorumlar gelmeye başladı. Bir blogtan Galatasaraylı bir dostum da “Kendisine demiştim en zayıf takıma yenilecekler ve Gaziantepspor’a yenildiler. Gazi oldular. Allah gazalarını mübarek etsin” demez mi?

Onları her şeyi bu sene Kadıköy’de bizleri yenmeleri üzerine kurulmuştu. Kadroları güzeldi ve başkanları müthiş bir kadro kurmuştu. Şimdiye kadar oynadıkları maçlar da en fazla gol atan takım hüviyetine bürünmüşler fazla yesek bile yediğimizden bir fazla atalım havasına bürünmüşlerdi.

Üstelikte Fenerbahçe kendileri gibi oynamıyor bazı maçları zorla ve son dakika golleri ile galip geliyorlardı. Üstelikte derbien bir hafta önce Gaziantepspor'a yenilmiş bir Fenerbahçe vardı karşılarında. İşte bu gözlemler Kadıköy’de Fener’i ezeriz düşüncesini getirdi bir hafta önceden.

Ama burası Kadıköy.

Sahaya çıktıkları anda psikolojik olarak yıkıldılar. Fener’i yenemeyeceklerini anladılar. Çünkü onlar geriye dönüp geçmiş Kadıköy maçlarının havasını irdeleyemiyorlar. Ya da akıllarına mı getirmiyorlar?

İşte mesele burada.

Bence bu sahada ve bu taraftar önünde üstelikte bu şartlar olduğu müddetçe Galatasaray’ın bizleri yenmesi hayalden öteye gidemez.

Şimdi de bir gün yeneceğiz diyorlar.

Zor hem de çok zor. Yenseler bile ikinci kere yenmeleri için yine çok uzun bir süre daha geçmesi gerekebilir.

Ben bu gibi söylevlerin futbolcuları etkilediğini ve beklentilerin üstüne çıkamadığını dile getirmeye çalıştım. Ben uyarayım da.

İşte bunların basında Arda da geliyor.

Sevgi ve saygılarımla.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..