Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '13

 
Kategori
Sinema
 

Argo filmi, Oskar ve Zamanlama

Argo filmi, Oskar ve Zamanlama
 

Çocukluğum sinemamızın tahta sandalyelerinde binlerce film izleyerek geçti, uzun zamandır izlediğim filmler ile ilgili yorum yazarak izleyecek sinema severlere amatörce yardımcı olmaya çalışıyorum.Oskar ödüllü Argo filmini izlemiş biri olarak  "Haydaaa" çekerek filmin oskar kazanabilecek özelliklerini düşünmeye başladım; konu, kurgu, oyunculuk, dramatize etme gibi katagorileri düşündüğünüz zaman bu filmi on defa sollayacak ne filmler izledik ki onların oskara adaylığı bile söz konusu olmadı.

Ne peki; düşün düşün sonunda buldum:) Ne anlatıyor film "Arkadaş biz Amerikalıyız, gider adamı film çekiyoruz ayağı ile uyuturuz ve Tereyağından kıl çeker gibi rehin kalan adamlarımızı ülkelerin burnunun dibinden alıp getiririz" olay budur işte; zamanlaması bu günkü Ortadoğu çekişmesine çok uygundur. Yoksa ki rehineleri her aşamada kıl payı kurtararıp bizleri heyecanlandırak almıyor aslında bu oskarı yada Ben Affleck' in boynuna takmış olduğu arabesk tarzı kolyeye de verilmiyor bu oskar, bal gibi de zamanlama bakımından tam isabetli dönemde yapılışına veriliyor.

Yani bu filmi izleyen bir çok yeni yetme genç "Yahu bu Amerika'ya kimse kafa tutamaz arkadaş; harcar adamı" veya "Bu İran nesine güvenip Amarika'ya kafa tutuyor "demez mi yanisi film bir oskarı da Amerika bayrağını insanların düşüncelerine çaktırmadan çekerek alıyor. Hayırlı uğurlu olsun Oskar da benim sinema seyirciliğimde sınıfta kalıyor çünkü filmi izlediğimde "Yok ya daha neler bu filmin neresi oskar alacak" demiştim.

 

 

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..