Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Arkadaş mı sevgili mi arkadaş-sevgili mi?

Arkadaş mı sevgili mi arkadaş-sevgili mi?
 

Arkadaş mı Sevgili mi Arkadaş-Sevgili mi?


Daha önce hiç dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama çağımızda insanlar artık arkadaşlarıyla sevgili gibi davranıyorlar. Hani büyükler der ya bizim zamanımızda bu şekilde olsaydık keserlerdi bizi, hakkatten alakası yok o dönemle. Bunu nerden biliyorum o kadar yaşamadın ki diyeceksiniz, bunları da çok sevdiğim bir amca ile rakı&balık eşliğinde inceleme fırsatı bulmuştum bir keresinde... Şimdiki ilişkileri eleştirmiyorum yanlış anlaşılmasın, insanların özgürce davranabilmesi, dönemimizin tabulardan baskılardan çok daha arınmış olması çok güzel bir şey tabiki, zaten konumuz da bu değil...


Arkadaşımızla, gülüp eğleniyoruz, sabahlara kadar coşuyoruz, onu sahipleniyoruz, gerekirse kavgamızı ediyoruz onun için, sınırları aşmadan küçük flörtleri bile unutmuyoruz... Sevgiliniz olmadığı için de çok büyük sorumluluklar yüklemiyor insana sonuçta sevgili değil ya... Hatta gaza gelip yaptığımız çapkınlıklardan, ilginç anılarımızdan rahatça bahsediyoruz. Bazen oturup uzun uzun bir konu üzerinde tartışabiliyoruz birbirimizi kırmadan. Ama bir şeyler eksik kalıyor, ne kadar ilerlerse ilerlesin bir çekinme oluyor insanın içinde, ulan elimizdeki arkadaşlıktan da olucaz diye...Bu arkadaş perspektifinden bakışı...


Gelelim sevgilimize; sevgilimiz olduğunda arkadaşlıktaki sahiplenmemiz artıyor ve kendi kafamızdaki birtakım tabuları ortaya çıkarıyoruz. Bunu çıkarınca yasaklar, kısıtlamalar devreye giriyor, o bizim ya sonuçta... Bir konu konuşulmadan önce iki kere düşünmek gerekiyor, çünkü söylediğimiz her şey aleyhimizde delil olarak kullanılabilir değil mi? Hele ki daha önceki kaçamaklardan bahsetmek falan asla denenmemeli... Bir konu üzerinde tartışılınca olay samimiyetten alınan gazla kavgaya dönüşbiliyor genelde... Ama resmiyette daha rahatız sonuçta, benim sevgilim diyebiliyorsunuz arkadaşlarınıza, ayrıca sizin arkadaşlarınızın da "abi sevgilisi yoksa bana ayarlasana" gibi isteklerinden de kurtulmuş oluyorsunuz. Ama yine bir şeyler eksik kalıyor dediğim gibi...Sadece sevgili olursak da olmuyor anlaşılan, yürümüyor en azından...


Çok sevdiğim bir insan bana şunu demişti bir keresinde "İnsan sevgilisiyle arkadaş da olabilmeli".. Aklımızdan geçmiştir çoğumuzun.Peki bunu hiç deniyor muyuz acaba? Sevgilimizle arkadaşmışcasına rahatça eğlenebilmeyi, beraber rahatça eski defterlerden (tabi ölçüyü abartmadan) kavga etmeden konuşabilmeyi denediniz mi hiç? Gerektiği zaman da bir arkadaş gibi geri çekilebilmeyi, bana vakit ayırmıyosun diye kavga çıkarmak ya da küsmek yerine o sizin yakın bir arkadaşınızmış gibi. Arkadaşken farklı şeyler paylaşılır, sevgiliyken farklı şeyler paylaşılır tamam doğru peki arkadaşken paylaşılan şeyler sevgiliyken de paylaşılmaya devam edilemez mi?


Bu iki rolü birbirine karıştırmadan, sevgililerinizle arkadaş da olabilmeniz dileğiyle...


Melih...

Tüm yazılarım melihatasever.blogspot.com da..

 
Toplam blog
: 14
: 1701
Kayıt tarihi
: 11.05.10
 
 

Öğrenciyim. Ankara'da oturuyorum. Hayatı seviyorum. ve diyebilirim ki normal olacak kadar anormal de..