Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '07

 
Kategori
Dostluk
 

Arkadaş

Arkadaş
 

Arkadaşın anlamı nedir? Zor durumunda yanında arkanda durup sana destek olan kişidir arkadaş. Sadece zor durumda olsa iyi, mutlu bir zamanında da yanındadır senin arkadaş. Eğer bu özellikler o kişide yoksa ben buna arkadaş demem, diyemem. Türkiye'deyken benim okuldaki arkadaşlarımla korkunç bir bağ vardı aramda. Kopması güç bir bağ. Arkadaşlarım arasından birini doğum günü olurdu mesela gruptan herkes mutlaka giderdi.

Bir başka defa Ben Fransa'ya gideceğim için iki üç yıllığına bir süre, arkadaşlarımla bir veda partisi düzenledim evimizde. Nefis pastalar, börekler, kurabiyeler yaptı annem. Herkes çok beğendi. Yemek yedikten sonra bahçeye çıkıp kovalamaca oynadık. Oyunun sonunda hepimiz birer bardak su olmuştuk desem yeridir. Yukarı çıkınca herkes yavaş, yavaş evlerine dağılmaya başladı. Bir tek arkadaşım akşam bizde kaldı. Herkes gidip parti tamamen bittiğimde içime bir sıkıntı düştü. Ben bir kaç hafta sonra Fransa'ya gidiyordum ve onlar burada kalıyorlardı. Bundan nefret ediyordum.

Sonunda Fransa'ya taşınma günü geldi. İçimde garip bir his vardı...

Artık Fransa'ya gelmiştik. Artık uzun bir süre burada kalacaktık.

Sabah oldu ve annem ile babam beni okula götürdüler. Bir sıraya oturdum annemler kapıdan çıkarken gitmeyin beni daha dilini bile bilmediğim ülkenin okulunda yalnız bırakmayın diye bağırmak istiyordum. Sınıfta benimle beraber yedi kişi vardı. Kendimi çok yalnız hissediyordum. Ders bitti teneffüs vakti geldi. Bir kız ve benim dışımda diğer herkes oynuyordu. Hiç arkadaşım yoktu. Türkiye'deki arkadaşlardan sonra burada kendimi bir garip hissettim. Tabi bu arada öğretmenin konuştuklarının çeyreğinin yarısı bile zor anlıyordum. Sınıfta hep bir değişiklik oldu, biri gitti biri geldi. Bu arada benim Fransızca’m ilerlemeye başlıyordu.

Böylece sınıftakilerle kaynaşmaya ilk adımlarımı attım.

Artık kimin ne dili konuştuğunu dinledikten sonra tahmin edebilmeye başladım. Şimdi artık Türkiye'deki kadar sağlam ve iyi olmasa da arkadaşlarım var. Başka milletlerden arkadaşımın olması benim çok hoşuma gidiyor ve Fransızca’yı çok seviyorum. Şu anda burası tatil. Arkadaşımı eve oturmaya çağıracağım. İyi geçer diye umuyorum. Okulda anlama problemim de yok artık öğretmenin dediği her şeyi anlıyorum! Teneffüslerde de hiç sıkılmıyorum. Her şey süper olmasa da güzel. Artık orada ki arkadaşlarımı özlem dışın bir problemim yok. Fransız yemeklerine de alıştım sayılır!

Ama sanırım daha uzun bir süre geçmesi lazım hepsine alışabilmem için!!...

 
Toplam blog
: 18
: 1098
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

1996 yılının oldukça sıcak bir vakti olan 9 temmuz günü dünyaya geldim. Sonradan İstanbul'a taşın..