Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '12

 
Kategori
Dostluk
 

Arkadaşım İnce Detay'ın maceraları

Arkadaşım İnce Detay'ın maceraları
 

Yazın sıcaklardan uyuyamadığımız şu Temmuz günlerinden hepinize merhaba.

 
Son zamanlarda birkaç takipçimden “kendini anlat biraz” şeklinde egomu tavan yaptıracak mesajlar alıyorum. Blogumda başıma gelen komik ya da trajikomik şeyleri alaylı bir dille anlatarak sizinle paylaşmaktan mutlu oluyorum ve yaşadıkça burada içimi dökmeye çalışıyorum.
 
Dün bir mesaj aldım. “Arkadaşlarını anlat” biraz diyen bir mesajdı. Fikir olarak beğendiğimi söyleyebilirim. En azından başıma anlatılmaya değer bir olay gelmediğinde bu yönteme başvurabilirim.
 
Böylece blogumda ilk defa olacak şekilde “Odulendronunkiler” (bu ne lan başka bir dil gibi oldu) paylaşımını başlatıyorum.
 
İnce Detayla tanışın
 
Kendisiyle tanışmam lisenin ilk gününde oldu. Dokuzuncu sınıfı atlatanlar bilirler o duyguyu. Lisenin vermiş olduğu ilk heyecanla “şimdi herkesi etkilemek için konuşmana ve hareketlerine dikkat et, çok yılışık olma. İnsanlarla tanışmak için can at ama sakın yavşama. Acaba beni sevecekler mi? Şu kız ileride belki sevgilim olur” gibisinden iç sesimizle sohbet ederiz.
 
İlk dersin başlamasıyla birlikte malum “hadi tanışalım” faslı da başlamış oldu. Klasik tanışma işte.Adının ve bir daha hiç de umrumuzda olmayacak olan “nerelisin” sorusunun cevaplandığı o dakikalar. Herkes sanki ilk defa insan görüyor gibi birbirine bakıyor şaşkın bir şekilde. Neyse sıra İnce Detay‘a geldi.
 
Normal bir insan ne yapar? “Merhaba ben Ödül, İstanbulluyum.” der ve yerine oturur. Amaİnce Detay ne yaptı? “Merhaba ben İnce Detay, hastalıklının tekiyim. Astımım var, sürekli iğne oluyorum. Toza, tahtaya, tebeşire her şeye alerjim var. Hatta bu yüzden uzun olan saçlarımı da kestirdim bakın, bakın” diyerek hepimizi şaşırttı.
 
Fen Lisesine gitmeden önce “Bak odulendro, karşına her tip insan çıkabilir.” demiştim de, böyle bir tip olacağı da pek aklıma gelmezdi. İnce Detay bu konuşmaları yaparken “aman dikkat et bize de alerjin olmasın” diyen tek kişi olduğumu da sanmıyorum. Çünkü garip bir tipti.
 
İnce Detay aşık oluyor
 
İnce Detay’la bu sebepten dolayı pek de yakın olmamıştım başlarda. Ne zaman ki ex yakın arkadaşım Çakma Gomez İnce Detayla takılmaya başlamıştı, ben de o zaman arkadaş olmak için bir çaba göstermiştim. Aslında çaba demek biraz anlamsız olur, merakıma yenildim desem daha iyidir.
 
Kızlar, birinden hoşlandıkları zaman bunu çok belli ederler. Hele ki etrafta benim gibi radarları açık bir şekilde “kim kimden hoşlanıyor belirleyiciler” varsa işleri daha zor. İşte bizim İnce Detay’da birinden hoşlanıyormuş. Ama bana hiçbir şekilde söylemiyorlar kim olduğunu. E ben de boş durur muyum? “Ben de onun kim olduğunu bulmazsam bana da Odulendro demesinler” diyerekten savaşı başlattım. Nitekim birkaç günden sonra kim olduğunu da “Anaa sen Destan‘dan hoşlanıyorsun” diyerek buldum. Ondan sonra da kendisiyle yakın arkadaş olduk zaten.
 
İnce detay ve aile bireyleri
 
Çekirdek bir aileye sahip olmamdan ötürü aile bireyleri kalabalık olan aileler hep bana garip gelmiştir. Yani onların “teyzemin kızının oğlu evleniyor” , “baba tarafından asiye teyzemin oğlu sünnet oldu” demesiyle içimden “hadi ya nasıl oluyorda bunların hepsi birbirini tanıyor” diyorum her zaman. İnce detayında ailesi biraz ilginç.
 
Kendisi tam bir “aile kedisi” olmasından ötürü uzun uzun aile maceralarını dinliyoruz kendisinin. Hatta İnce Detay’ın akrabaları vatanımızın dışına dahi taşmış, Alman bir eniştesi var. Oliver amcasını dinleye dinleye kendisini tanımış kadar olduk. Ablasınınsa bizi sevmesi konusunda şüphelerimiz var.
 
Bize sürekli anlattığı bir abisine ise hiç girmiyorum. 
 
İnce detay ve sanat anlayışı
 
Müziğe karşı bir ilgisi var evet orası aşikar. Normal bir insan bir şarkı söylerken bilmediği yerlerde “la la laaa , lay lay lay” falan der. İnce detay “pam para pam, pam para pam, parara pam” gibi daha elit takılır. Benim müzik kulağımın olmadığını söyler sürekli. Ama var işte, allah allah.
 
Tuhaf bir müzik anlayışı var. İnce Detay’ı bir sergide görmek mümkündür. Hatta şanslıysanız tüm aileyi dahi bir arada görebilirsiniz.
 
Ama yine de İnce Detay’ı seviyorum. Tanısanız siz de seversiniz. Yani, evet.
 
 
 
Toplam blog
: 12
: 312
Kayıt tarihi
: 07.08.12
 
 

17 / İstanbul Selam. Ben Ödül. Adımı duyanlar genelde takma ismim falan sanıyor. Hayır değil...