Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Arkadaşlığın amacı sohbet muhabbet; bana ihtiyacı olan ya da ihtiyaç duyduğum biriyle arkadaş olmam

Arkadaşlığın amacı sohbet muhabbet; bana ihtiyacı olan ya da  ihtiyaç duyduğum biriyle arkadaş olmam
 

“Ama Korkut çok bilgisi var…”, kütüphaneye git o zaman… Ben arkadaş olduğum kimselerin beni mutlu edecek bir özelliğe sahip olup olmadığına bakarım. Hiçbir özelliği olmayan, az konuşan bir arkadaşım vardı; bence onun özelliği de az konuşmaktı, biriyle berabersin ama hiç konuşmadan yanında duruyor; yani yalnız değilsin üstelik kafan şişmiyor, daha ne olsun…

Sosyal hayatla ilgili durmadan yazıyoruz. İnsanlar bu yazılara zaten bildiğimiz şeyler diye bakmıyorlar. Hiçbiri sizin bildiğiniz şeyler değil, çünkü ezbere yaşıyorsunuz! Bu yazılar hayata bakışınızı düzeltmek için gerekli. Örneğin arkadaş oluyorsunuz, beklentiniz ne; derdime ortak olsun, bana ne senin derdinden; benim senden beklentim mutluluk, derdinle falan uğraşamam! Yaaa gördünüz mü? Neymiş; hayata bakışınız yanlışmış!

Maddi açıdan bana yardımı filan olur başlı başına garabet, yardım derneği mi kuruyoruz! “Yalnızlığımı gidersin” Bu dahi arkadaşlığın amacı değil.

Arkadaşlık bir yaşam gurubu. Hayat sanki tek başına yaşanmaz gibi bir durum var. Kendini/yaptıklarını birine/birilerine göstermek mesela. Birlikte yiyip içmenin zevkinin farklı olduğu söyleniyor ya aç gözlülük yapamıyorum(ayıp oluyor), bir de hesap fazla geliyor…

Genellikle kadınlarla arkadaş olunuyor. Bunda beklenti aşk ve türevleri. Erkekle erkek neden arkadaş olur anlamış değilim. On tane kadın arkadaşın varsa sapık diye şüphelenmesinler cinliğiyle bir iki de adam koyuyorsun torbaya!

Düşüncelerini anlatıyorsun, duygularını; kendini ifade ediyorsun da milletin çok da umurunda sanki. Bizi dinlediklerini sanıyoruz; dinlemeseler de fark etmiyor; kendimizi bir şekilde ifade ediyoruz işte, dinliyormuş gibi görünmeleri yetiyor. Ben elli yıldır beni samimi bir şekilde dinleyen birine rastlamadım. Ama işte dinliyor görünüyorlar; bu da beni mutlu ediyor.

Onlarda bizde olmayan şeyler oluyor bazen; bize gösteriyorlar ya da bize veriyorlar. Kendimizi onlarla kıyaslıyoruz, onlardan daha güzelsek mutlu oluyoruz. Güzel değilsek kıyaslamıyoruz zaten. Daha akıllı durumunda da aynı; bizden daha cahil olmaları bizi mutlu ediyor. Bizden üstün hiçbir yönlerine sevinmiyoruz. Daha zengin, daha becerikli, daha genç, daha… Daha… Daha… Bütün dahalar bizi mutlu ediyor. Belki de arkadaşlığın amacı kendimizi göstermek.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..