Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
152
 

Arkadaşlığın amacı sohbet muhabbet; bana ihtiyacı olan ya da ihtiyaç duyduğum biriyle arkadaş olmam

Arkadaşlığın amacı sohbet muhabbet; bana ihtiyacı olan ya da  ihtiyaç duyduğum biriyle arkadaş olmam
 

“Ama Korkut çok bilgisi var…”, kütüphaneye git o zaman… Ben arkadaş olduğum kimselerin beni mutlu edecek bir özelliğe sahip olup olmadığına bakarım. Hiçbir özelliği olmayan, az konuşan bir arkadaşım vardı; bence onun özelliği de az konuşmaktı, biriyle berabersin ama hiç konuşmadan yanında duruyor; yani yalnız değilsin üstelik kafan şişmiyor, daha ne olsun…

Sosyal hayatla ilgili durmadan yazıyoruz. İnsanlar bu yazılara zaten bildiğimiz şeyler diye bakmıyorlar. Hiçbiri sizin bildiğiniz şeyler değil, çünkü ezbere yaşıyorsunuz! Bu yazılar hayata bakışınızı düzeltmek için gerekli. Örneğin arkadaş oluyorsunuz, beklentiniz ne; derdime ortak olsun, bana ne senin derdinden; benim senden beklentim mutluluk, derdinle falan uğraşamam! Yaaa gördünüz mü? Neymiş; hayata bakışınız yanlışmış!

Maddi açıdan bana yardımı filan olur başlı başına garabet, yardım derneği mi kuruyoruz! “Yalnızlığımı gidersin” Bu dahi arkadaşlığın amacı değil.

Arkadaşlık bir yaşam gurubu. Hayat sanki tek başına yaşanmaz gibi bir durum var. Kendini/yaptıklarını birine/birilerine göstermek mesela. Birlikte yiyip içmenin zevkinin farklı olduğu söyleniyor ya aç gözlülük yapamıyorum(ayıp oluyor), bir de hesap fazla geliyor…

Genellikle kadınlarla arkadaş olunuyor. Bunda beklenti aşk ve türevleri. Erkekle erkek neden arkadaş olur anlamış değilim. On tane kadın arkadaşın varsa sapık diye şüphelenmesinler cinliğiyle bir iki de adam koyuyorsun torbaya!

Düşüncelerini anlatıyorsun, duygularını; kendini ifade ediyorsun da milletin çok da umurunda sanki. Bizi dinlediklerini sanıyoruz; dinlemeseler de fark etmiyor; kendimizi bir şekilde ifade ediyoruz işte, dinliyormuş gibi görünmeleri yetiyor. Ben elli yıldır beni samimi bir şekilde dinleyen birine rastlamadım. Ama işte dinliyor görünüyorlar; bu da beni mutlu ediyor.

Onlarda bizde olmayan şeyler oluyor bazen; bize gösteriyorlar ya da bize veriyorlar. Kendimizi onlarla kıyaslıyoruz, onlardan daha güzelsek mutlu oluyoruz. Güzel değilsek kıyaslamıyoruz zaten. Daha akıllı durumunda da aynı; bizden daha cahil olmaları bizi mutlu ediyor. Bizden üstün hiçbir yönlerine sevinmiyoruz. Daha zengin, daha becerikli, daha genç, daha… Daha… Daha… Bütün dahalar bizi mutlu ediyor. Belki de arkadaşlığın amacı kendimizi göstermek.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba, Bu konuda farklı düşünüyoruz. Ama ilginç bir yaklaşımınız var. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 07.05.2017 12:10
Cevap :
Her konuda aynı düşünemeyiz.  14.05.2017 14:44
 

Merhaba Kerim Bey...Benden yapmamı istenen bir şeyi, isteyen kişi kim olursa olsun yaparım. Kişinin hiçbir özelliği beni ilgilendirmez. Bir teşekkürü yeter. Arkadaş olmaya gerek yoktur...Tarihten bir örnek vereyim. Milli Mücadeleye birlikte başlayan M. Kemal ve arkadaşları ne oldu? Hepsi birer birer farklı yönlere çekilerek ayrıldılar; üstelik bunlar"silah arkadaşlarıydı"...Atatürk Dolmabahçe'de hasta yatarken İnönü ziyaretine bile gitmedi/gidemedi. Atatürk öldüğünde de, ilk işi, kağıt paralarının üzerindeki arkadaşının(!?)resimlerin, ve devlet dairelerinde odalarda asılı resimlerini değiştirip kendi resmini koydurdu. Böyle arkadaşlık olur mu? Selamlar.

cdenizkent 
 07.05.2017 11:43
Cevap :
"Benden yapmamı istenen bir şeyi, isteyen kişi kim olursa olsun yaparım. Kişinin hiçbir özelliği beni ilgilendirmez. Bir teşekkürü yeter. Arkadaş olmaya gerek yoktur..." Kemale ermek bu galiba...  10.05.2017 17:32
 

Arkadaş olmak yada olmamak mı desek, bilmem ki ne etsek.

Şahin ÖZŞAHİN 
 07.05.2017 11:19
Cevap :
Sadece arkadaş olalım, daha doğrusu arkadaşlık edelim..  08.05.2017 14:12
 

Sözü dinlenir bilinçli saygılı arkadaşları severim esenlikler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 07.05.2017 10:43
Cevap :
Beni tarif ediyor gibisin, sağ ol!  10.05.2017 20:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5334
Toplam yorum
: 13772
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 657
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster