Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '08

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Arkeoloji müzesi

Merhaba

Çok güzel bir cumartesi sabahı, İstanbul'da tatil günü başlıyor....

Bu gün size çok farklı bir konuda yazıyorum. O da İstanbul Arkeoloji Müzesi... Biliyorsunuz bir kaç ay önce müze kart çıktı. Alıp denediniz mi bilmiyorum ama ben aldım. Kendinizi, çoçuklarınızı ödüllendirmek ve değişik bir şeyler yapmak isterseniz size İstanbul Arkeroloji Müzesi'ne gitmenizi tavsiye etmek istiyorum....

Topkapı Sarayı, Ayasofya Müzesi ve Yerebatan Sarayı hemen herkes tarafından ziyaret ediliyor ama İstanbul Arkeoloji Müzesi sanki üvey evlat... Osman Hamdi Bey'in büyük emeklerle Lübnan'dan getirilmesini sağladığı Büyük İskender Lahti ve tarihteki ilk antlaşma Kadeş Antlaşması'nın tabletleri.... Bu kadar güzel bir bina ve sergileme ortemını gezdiğinizde çok beğeneceğizi umuyorum... Mutlaka görülmeli...

Hep kapalı alış veriş merkezlerine gitmekten bıkmadınız mı? Hepsinde nerdeyse aynı markalar var...

Düşünsenize ülkemiz bir açıkhava müzesi gibi... O kadar çok farklı medeniyetler yaşamış ki başka bir ülkede olsa yılda en az elli altmış milyon turist çeker. Marmaray inşaatı sırasında on bin tane yeni tarihi eser bulunmuş... Al sana yeni bir müzelik materyal daha...

Osman Hamdi Bey Fransa'ya hukuk okumaya gitmiş ve sonra mimar olmuş. Resim yapmış, o meşhur kablumbağa tebiyecisi resminin de ressamı biliyorsunuz. Ama en ilginci kablumbağaların gerçekten terbiye edilebileceği... Osmanlı Devletinde tarihi eserlerin ülke dışına çıkartılmasını engelleyen kanunun mimarı... Düşünün Almanlar Bergama Tapınağını parçalayıp götürmüşler ve yapabileceğimiz hiç bir şey yok bu gün için... Yazık...

Selamlar

gökalpini

 
Toplam blog
: 41
: 1131
Kayıt tarihi
: 24.08.08
 
 

Makina mühendisiyim ve 1988 yılından beri İ.M.K.B.de bazen pofesyonel bazen amatör olarak igileniyor..