Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Arpa şehriyeli pirinç pilavı

Arpa şehriyeli pirinç pilavı
 

Mis gibi buram buram kokan arpa şehriyeli pirinç pilavı yemek istiyorsanız bu tarif tam size göre, ben sık sık yapıyorum ve arpa şehriyeli pilavı çok seviyorum.

Malzemeler:

3 su bardağı baldo pirinç

1 çay bardağı arpa şehriye

5 ,5 orta boy su bardağı su

1 çay bardağı zeytinyağı ve arzu edilirse 1 çorba kaşığı tereyağı da ilave edilebilir.

1, 5 tatlı kaşığı kaya tuzu veya deniz tuzu ( Tüm yemeklere bu tuzu kullanmanızda yarar var, yemeğin lezzeti daha da artıyor ve yemek daha sağlıklı oluyor.)

Yapılışı:

Pirinçler önce bir pirinç süzgüsünden bol suyla akıtılır. Sıcak suya koyup bekletmiyorum, nişastası ve vitaminlerinin kaybolmaması için.

Bir tencereye önce yağı koyu ısıtıyorum, ısınan yağa arpa şehriyeleri koyup bir kaşıkla sürekli çevirerek koyu kahverengi renk alıncaya kadar kısık ateşte kavuruyorum. Koyu kahverengi olan arpa şehriyelere yıkanmış pirinçleri ilave ediyorum ve pirinçleri de kavuruyorum. Pirinçleri kavururken tuzunu da ilave ediyorum.

Kavrulan pirinç ve arpa şehriyelere elektrikli su ısıtıcısında ölçüsünde ısıttığımız suyu ilave ediyoruz ve tekrar pirinçleri karıştırarak tencerenin kapağını kapatıp, ocağın altını kısıyoruz.

Tencerede su azaldığı zaman pirinçleri tekrar bir kaşıkla alt üst edip biraz daha pişiriyoruz. Ocağı kapatınca alt üst etme işlemini bir daha yapıyoruz ve tencerenin üstüne temiz bir bez veya kağıt havlu koyup pilavı on dakika demlenmeye bırakıyoruz.

Pilavı servis yapmadan önce bir kaşıkla pilavın üzerine hafif hafif bastırıp pilav tanelerini havalandırarak tane tane olmasını sağlıyoruz ve servis yapıyoruz.

Afiyet olsun. 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..