Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Arpa Şehriyeli Siyez Bulguru

Arpa Şehriyeli Siyez Bulguru
 

Geçen akşam her zamanki gibi yemekten sonra '' yarın ne pişirsem acaba? '' diye düşünürken aklımıza nohut geldi. Artık kış sezonunu açalım dedik. Nohutları yemekten sonra hemen ıslattım ve sabah işe gitmeden haşladım. Böylece ertesi akşam için hazırlıklar tamamlanmış oldu. Dün iş çıkışı Üsküdar çarşısındaki kasabımdan bir miktar kemikli kuzu eti ve turşucudan da turşuyu aldıktan sonra tam anlamı ile kış sezonunu açmış olduk. Eve gidince hemen mutfağa girip yemeği pişirdim ve çok geç olmadan sofraya oturabildik.

Aslında bu bloğun ana konusu nohut değil de yanına yaptığım bulgur pilavı. Daha önce siyez bulgurundan bahsetmiştim. Aslında benim niyetim satın aldığım sitedeki yerel tarifleri denemekti ama her zaman olduğu gibi vakit darlığından en pratik şekilde arpa şehriyeli olarak pişirdim siyez bulgurlu pilavı. Farklı deneyimler de şimdilik yine başka bir bir bahara kaldı.

MALZEMELER

2 çay bardağı arpa şehriye

2 su bardağı siyez bulguru

4 su bardağı sıcak su

2 kaşık zeytinyağı

1 kaşık tereyağ

2 kaşık zeytinyağı yayvan pilav tenceresinde ısıtılır. Terayağ ilave edilir. Kızdıktan sonra şehriyeler rengi iyice dönene kadar kavrulur. Önceden ayıklanmış siyez bulguru ilave edilerek hafif karıştırılır. Sıcak su ilave edilerek kısık olmayan ateşte suyu çekene kadar pişirilir. Bir süre demlendikten sonra servis edilir.

Siyez bulguru resimden de anlaşılacağı gibi diğer bulgura göre daha koyu renkli ve sert.  O yüzden pişmesi biraz zaman alabiliyor ve ölçü olarak 1'e 2 su katılması gerekiyor (normalde ben 1'e 1,5 yapıyorum) . Ayrıca,bulgurun içinde az da olsa bir takım at, saman tarzı yabancı maddeler olabiliyor. Pişirmeden önce bir göz atılmasında fayda var. Ben bu sefer baharat kullanmadım ama elbette ki zevke göre tercih edilen her türlü baharat kullanılabilir.

  

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..