Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Tarih
 

Arşivlerde saklı kareler

Son yıllarda hemen hemen her yerde duvarlarımızda önemli bir fotoğraf olarak yer alan , her Türk vatandaşının da bakınca etkileyen ve duygulandıran fotoğrafı hepimiz biliyoruz. Çanakkale savaşının simgesi olan yırtık kıyafetli delik deşik ayakkabıları , başında şapkası sırtında çantası yüzlerinde buruk ifade ile ayakta duran birisi uzun boylu diğeri daha kısa boylu olan iki üniformalı asker fotoğrafından bahsediyorum.

Birkaç gün önce bu fotoğrafla ilgili olarak gazetede okuduğum habere göre fotoğraftaki uzun boylu askerin oğlu şöyle demiş :”Benim babam Çanakkale harbine katılmadı. Fotoğrafı görür görmez babam İbrahim BAYSEÇ ile arkadaşı Niyazi YILDIRIM’ı tanıdım ve çok şaşırdım. Babam ve arkadaşı Bolu’nun Elmalık köyünden toplam 12 kişi ile birlikte Almanların şirketinde İzmir Çiğli Havaalanına işçi olarak çalışmak üzere köyden ayrılmışlar. Şirkette 6 ay çalışmışlar ama paralarını alamamışlar.

İki arkadaş Şirketten ayrılacakları zaman Alman bir pilot tarafından bu fotoğraf çekilmiş.Ben babamın fotoğrafının bu şekilde kullanılmasından rahatsız değilim. Ancak bunun doğrusunu da ortaya çıkarmak istedim .” diyerek açıklama da bulunmuş. Okuduğum bu haber beni çok etkiledi. O fotoğraf dedelerimizi hatırlatan evimizin içinden birisi gibi öylece duvarlarımızda duruyordu. Tabiî ki Türkiye Kurtuluş savaşında verdiği mücadele ile dünyaya örnek olmuş bir ülke olarak öğrencilik yıllarımızda atalarımızın zaferleri ilgili yüzlerce resim gördük. Ama bizler Türk halkı olarak o fotoğrafı çok sevdik. Bu fotoğraf nerede çekilirse çekilsin , ne olursa olsun Çanakkale Zaferinin simgesi olarak öylece kalmalıydı. Çünkü Çanakkale savaşında bu fotoğraftan daha kötü durumda olan buna benzer bir sürü kareler olmalı. Bu o olmayan karelerin yerine sembolik olarak kalabilir.Dileğim şudur ki bu ve benzer fotoğrafların en kısa zamanda arşivlerden çıkması. Çünkü tarihimizde atalarımızın verdiği mücadeleyi yansıtabilecek çok şeyimiz var. Bu fotoğrafın ortaya çıkardığı acı bir gerçek ; Demek ki yeterli bir arşivimiz yok.

Uzun süre gazetelerde yer alacak fotoğraf ile ilgili gelişmeleri yakından takip edeceğim. Ulusumuzun bir daha o günleri yaşamaması dileğimle. Sağlıklı ve sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 15
: 826
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Ölüdeniz'de yaşıyorum. Denemelerimi Milliyet blog kanalıyla geliştirmek istiyorum. Yazmak kendini if..