Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '11

 
Kategori
Dünya
 

Artık 'Dur' deme zamanı !

Artık 'Dur' deme zamanı !
 

Artık 'DUR' Deme Zamanı ! (Ama Neye?)


Afrika'da gerçekleşen çocuk ölümleri. Yıllar öncesinin haber başlığı. Yıllardır aynı başlık. 

Afrika'ya yardım. Kökeni yıllar öncesine dayanıyor. Yıllardır aynı yardım. 

Artık bu yardımlara 'Dur' demenin vakti geldi. Evet bütün herkesin bildiği üzere Afrika'da yüzlerce çocuk açlık yüzünden ölüyor. Yaşadıkları kıtlık sebebi ile halk perişan durumda. Bütün Dünya seferber olmuş, buradaki insanlara yardım etmekle meşguller. Evet, yardım edilmeli. Bugün onlara, yarın bizlere. O insanlara yardım etmek bir insanlık görevi. Bunun bilincinde olmalı ve elimizden geldiği kadarını yapmalıyız. 

Ama artık bu yardımlara birilerinin 'DUR' demesi gerekir. Afrika'daki asıl problem insanların doğurması olmasına rağmen sadece aç kalan çocuklar düşünülüyor. Evet düşünülmesi gerekir ama bu ölümleri azaltmak için birşeylerde yapılması gerekir. Peki bu ölümlerin tek sebebi sadece açlık mı? Tabi ki hayır. Kendi yağında kavrulamayan bu ülkede artık üremenin durması gerekir. Açlıktan öleceğini bile bile 'bir umut' diyerekten doğurulan bu çocukların günahı ne? Neden hala ısrarla çocuk doğuruluyor ? Yok olmamak için mi? 

Hiçbir devlet ortadan kalkmak istemez ama kendi yağında kavrulamıyorsan ne yazık ki kaybolmaya mahkumsun. Tekrar söylüyorum, Dünya bu insanlara yardım etmeli. Peki her 2 yılda bir bu yardımları yapmak zorunda mıyız? Daha kendi ülkemizdeki aç ve evsiz insanlar varken neden halâ dışarıya yardımda bulunuyoruz ? Buna son verecek hiç bir güç yok mu bu Dünya'da. Ya da 'Artık Yeter' diyecek birileri. Asıl yapılması gereken mevcut halka sahip çıkıp, bu bölgelerdeki doğumları sona erdirmek. Zira bunu gerçekleştirecek birileri olmazsa ''Afrika'ya Yardım'' projeleri nesilden nesile devredilecek. 

Bu sadece bizler için geçerli değil, bütün Dünya için geçerli bir durum. Daha kendi iç sorunlarımızı bitirememişken buralarda yapılan yardımlar ile yerimizde sekmeye devam edeceğiz. Yazımı sonlandırırken bende klasikleşmiş bir çağrıda bulunacağım. Afrika'ya yardım edelim, açlıktan ölmek üzere olan bu insanlara destek olalım. Sadece açlığa ve ölümlere değil, açlığın içerisine doğacak bu çocuklarada 'Dur' diyelim. 

Allah hepsinin yardımcısı olsun... 

 

Buğra AYAN 


 

 
Toplam blog
: 10
: 1527
Kayıt tarihi
: 04.07.11
 
 

Buğra Ayan / Yerel Yönetimler & Kamu Yönetimi ..